Uploaded August 1, 2009

Recorded August 2009

5.6

near Saldes, Catalunya (España)

Per fer aquesta volta al Pedraforca sortim del Molí de les Flors, sota Saldes i comencem a pedalar en direcció a Gresolet, anem baixant fins al Moli de Cal Ferrer, que serà el punt mes baix de la ruta 950 m, el camí va pujant al costat de la riera de Gresolet, després d’unes giragonses arribem a la Mare de Déu de Gresolet.

Marxem del santuari i encarem el tram més dur del la pujada, enfilar-nos fins el coll de la Bauma , tot pujant miris on miris, un tou de muntanyes, al arribar-hi hi una bifurcació a la dreta aniríem al coll ce la Bena, nosaltres anem a l’esquerra cap al coll de Torn, que amb 1900 metres serà el sostre del dia.

Comencem a baixar cap al coll de les Bassotes i el Collell on deixem a l’esquerra la pista que baixa cap a Saldes pel Mirador del Pedraforca, i prenem un bonic sender que per entre prats passa al costat de la font de la Roca i mes avall per entre els pins, on aprofito per fer un elegant front flip, que deixa glaçat al Ramon, continua el sender que ens deixa a la font Terrers.

Continuem pel sender, no sempre sobre la bici, que ens deixa just a Gósol, travessem el poble i al agafar la carretera de Saldes anem cap a una pista paral•lela i que deixem per baixar fins a Sorribes on pugem una mica i retornem a la carretera enquitranada de Saldes, passant per l’Espà i arribar al coll de la Trapa, farem cap a 3.6 quilòmetres d'asfalt.

Quan som al coll prenem una pista a la dreta que va baixant cap a cal Cisteller, ca l’Estevelló i que ens retorna a la carretera de Saldes i l’agafem un tros en la seva direcció, però de seguida la tornem a deixar per la pista de Gresolet que a la dreta ens baixa fins al Molí de les Flors.

Riu de Saldes

Riu de Saldes

• Photo of jose antonio / jar

jose antonio / jar Jun 24, 2013

Hola , esta ruta de ciclable solo tiene la mitad el resto es carretera o bici al hombro si se sube por el refugio de gresolet hasta el Cullel el resto es bajada imposible esta situada en un GR hasta Gosol y de hay a Saldes casi todo carretera. Y si se hace al contrario pues carretera hasta Gosol y luego bici al hombro hasta casi el Cullel es una ruta muy bonita pero se hace muy pesada por los dos lados

• Photo of totof

totof Jun 24, 2013

Hola jose antonio / jar, es veritat que de Gosol al coll de la Trapa hi ha uns set quilòmetres de carretera i aquí agafes una pista (que no recordo si està enquitranada) que et torna a la carretera després d'uns sis quilòmetres (estaria bé que em diguessis si la pista està enquitranada per ampliar l'informació de la ruta).
    La ruta està pensada per fer en el sentit contrari a les busques del rellotge, es important tenir-ho en compte sempre si no et vols trobar sorpreses.
    Pel que fa al GR, també es cert que en algun tram hem de baixar de la bici (com ja comento a la descripció), però això com sempre depen del nivell de cadascú.
    Gràcies per comentar.

• mend4248 Jul 27, 2014

Hola a los 2. Este sábado pasado hice una vuelta al Pedraforca, distinta a la publicada aquí, pero coincidimos en la bajada del GR. Decir que es cierto que hay que bajarse de la bici en algún punto, pero que merece mucho la pena. Creo que es la guinda del pastel en cualquier vuelta al Pedra, ya que la mayoría, discurren por pistas más bien anchas.
    Un gran descubrimiento.

• Photo of jsindreu

jsindreu Jun 22, 2016

La baixada del Collell fins a Font Terrers és pràcticament ciclable en tot el seu recorregut excepte en 3 o 4 passos. Això sí, cal un nivell tècnic important ja que tot és corriol i en algun tram el pendent de baixada és important.

• Photo of totof

totof Sep 7, 2017

El roser silvestre (Rosa canina L.) és un arbust de la família de les rosàcies i és conegut vulgarment com a gavarrera, roser gavarrer, roser bord, roser de pastor, rosa de ruc i altres. La seva distribució és bàsicament europea, ja que el trobem en tot el continent excepte a Islàndia. També es localitza a l'Àsia occidental i en el nord-oest d'Àfrica. Pel que fa al Principat, el podem trobar localitzat en tota la seva superfície.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/volta-al-pedraforca-moli-de-la-les-flors-gresolet-coll-de-la-bauma-collell-gosol-coll-de-la-trapa-r-476942/photo-8603144