Uploaded July 6, 2016

Recorded June 2016

near Vernet-les-Bains, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

La primera etapa en què hem dividit la volta va de Vernet fins a Prats de Molló passant per Vallmanya. Comencem per un tram de carretera fins al Coll de Mirilles. A partir d'aquest punt, baixada per camins i pujada fins a Clarà on comença la llarga pujada per la pista ampla que va al refugi dels Cortalets. És una pujada constant, amb bon ferm i força concorreguda. D'aquí surt el camí que porta fer les gorges del Llec (barranquisme). Força abans d'arribar al refugi, deixem la pista per agafar un GR per la carena del Bassis. És l'únic tram no ciclable de la ruta i cal estar atent amb les marques o el GPS per no perdre's. És una part preciosa pel paisatge, per la vegetació i, presumptament, per les vistes, les quals la boira ens priva. Es baixa per un corriol força tècnic que passa per dins d'un fosc fantàstic. El corriol va a parar en una zona de prats amb molta herba i molt pendent fins agafar la pista i carretera que ens durà a Vallmanya.

Aquest és un poble on la guia indica que es pot dormir, però el que està dormit és el propi poble. La previsió de no poder-hi menjar es compleix i dinem de carmanyola i, alguns, de barretes i gels. Abandonem el poble fantasma sense veure ningú i agafem la carretera fins a Coll de Palomera, on agafarem la pista que ens conduirà fins a Torre Vetera, una construcció circular en ruïnes. Planegem i al Coll de la Descàrrega iniciem un ràpid descens per una carretera molt secundària en direcció Cortsaví.

S'acaba la baixada i comença una altra pujada fins al coll de la Rua. Baixada sense dificultat fins a la Llau on agafarem la carretera estreta que ens portarà ràpidament a Prats de Molló. Final del primer dia.

Ens allotgem a la Maison Mauro, una casa immensa com el seu amfitrió del mateix nom. Ens dóna l'habitació quíntuple de la planta sotateulada. La casa és preciosa, molt ben decorada i té boniques vistes al camp de rugbi i a la piscina. La tranquil·litat ens fa sentir com si fóssim a casa. Fins i tot disposa d'una bateria. En Mauro és un francès que viu al Delta de l'Elbre i lloga habitacions de la seva casa de Prats de Molló. No entenem res.

El sopar a l'Hotel du Relais, al centre de la vila, és un malson. Demanem una amanida i un plat de tagliatelle i no sortim fins al cap d'unes 2 hores, un autèntic escàndol, i això malgrat els encants de la cambrera i que vam ser els segons en arribar. Un espectacle veure la cara i els gestos de desaprovació dels altres clients.

Tornem més tard del què voldríem a la Maison on ens espera un llit amb els "coixins oberts".