Coordinates 2020

Uploaded December 7, 2012

Recorded December 2012

9.8

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Escalfament vora mar fins el sanatori (16 km), després camins i corriols molt ciclables excepte els últims metres per carenar la "pedrosa". La baixada una mica tècnica fins Aqualeon. Després bones pistes i corriols fins Vilanova.
Desn. de pujada acumulat:1066 m.

A més d'aquesta ruta, hem realitzat altres sortides circulars de més de 60 km des de Vilanova.
De moment Wikiloc no permet ordenar per temes o zones i per això les hem organitzat segons dificultat:

VNG a la Cova Negra 31km.
VNG, suau Garraf 2019. 47 km
VNG al Fondo de l'Obaga 37km
VNG a Viladellops i Montgrós 41km
VNG, Voregem els 3 cims 42km
VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau 48km
VNG a Santa Susanna 50km
VNG a Clariana i Casa Alta 50km
VNG a la Llampa 54km
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
VNG a la serra de les Gunyoles 54km

VNG al Castell de Subirats 78km
VNG al Massis del Garraf 80km

Recorregut:

Primers 16 quilòmetres gairebé pel passeig marítim (a l'estiu algun municipi no ho permet), passem Calafell i just abans del Sanatori girem a la dreta i en trobar la via del tren a l'esquerra creuant una barrera.

Entre ametllers i garrofers arribem a la Riera de la Bisbal, la creuem i seguim en direcció al dipòsit.
Seguim entre camps de conreu, passem el Kàrting Vendrell i creuem la N-340 amb molta cura, veient Sant Vicenç. No entrem al poble, però el voregem per un sender, sense arribar a l'Autopista.

Pedalem al costat de l'autopista, la creuem per un pont i ara la tenim a la nostra dreta uns metres. Girem a l'esquerra pel Camí Vell de Sant Vicenç a Albinyana, creuem l'AVE i la tanca el camí de l'esquerra.

Passem un Mas abandonat i iniciem la pujada pel bonic i tranquil Fons del Barranc del Lleó, pero a mesura que pugem es va tancant i el corriol presenta més dificultat.
La Serra de la Pedrosa ens fa posar peus i caminar un bon tros amb algun interval de bici.

En arribar a l'alt les vistes són de gran bellesa, llàstima de la tanca d'Aqualeon.
Bajada tecnica y muy divertida con panoramica del Penedés y Montserrat al fondo.
Baixada tecnica i molt divertida amb panoràmica del Penedès i Montserrat al fons. Sortim a l'aparcament d'Aqualeón, on seguim un tram d'asfalt fins Albinyana.

Agafem el camí del cementiri i després un bon corriol que entre vinyes ens porta a les Peces. Creuem carretera i la Riera de la Bisbal, bon camí fins arribar a l'area recreativa de Tomoví.

Ara seguim un tram del GR-92, primer per la riera i després entre parets de pedra seca fins arribar a la carretera, girem a la dreta en direcció Santa Oliva sense deixar el GR.

Creuem el poble i una altra sobre el GR per un paratge típic del Penedès fins arribar a una granja on deixem el GR i seguim per pista polsegosa i asfalt posterior fins a la Gornal.

Camí cimentat que creua pel sud de l'Arboç i trobem una altra vegada el GR-92, travessem la riera de Marmellar i seguim baixant pel marge izda per girar a l'esquerra per un bonic camí alçat, amb esplèndides vistes de Castellet i del Penedès.

Creuem el riu Foix i al poc seguim pel GR-92.3, passem Torrelletes, seguim el Fons Bovera, deixant el GR a l'altura del Pou del Fondo de Sant Joan.
Darreres pujades i al pla trobem la cadena i una altra el GR-92, el segiuim un trós.

Pla de les Palmeres, parada obligada al Balcó i forta baixada, avui girem a l'esquerra en direcció a Mas de l'Artís i baixem pel Torrent de la Pastera fins a Vilanova

javier quintana Apr 13, 2013

lLA RUTA NO ESTA MAL LO UNICO LOS. 15 MINUTOS ANDANDO DE LA PEDROSA

+50 Apr 13, 2013

Pujant la Pedrosa no recordo caminar 15 minuts. Si que tot el tros a tocar la tanca de Rioleon el vaig fer a peu, però no conec cap possible itinerari alternatiu.

javier quintana Apr 14, 2013

otro itinerario alternativo seria la del autor patacan con la ruta nenazas albinyana,son caminos que estan muy bien,el hace vilanova- albinyana- mas borras-comarruga y hasta vilanova por la playa,en cambio la tuya esta a la inversa,si puedes hazla un dia ,a mi me gusto.

+50 May 4, 2013

avui he provat el recorregut que recomanes "nenazas" i la sorpresa és que has d'entrar a una finca particular "Pedra Grossa", amb porta metàl · lica i tanca de filferro. No hem entrat. . La finca permet un pas entre la part d'Aqualeon (Albinyana) i Bonastre, indicat com a pas públic, amb tanca a banda i banda. Sort que veníem d'Albinyana i era baixada, NO ciclable fins al fons del torrent (tanca sud de la finca) on el camí porta a Sant Vicenç de Calders.

javier quintana May 6, 2013

si pero si vienes por la parte de san vicente la finca esta completamente abierta

+50 Apr 14, 2015

Avui he tornat a fer la ruta i la pujada a la Pedrosa es força destrossada, amb molta pedra i hi ha un tram de 300 metres que he fet a peu.
    A dalt esplèndida panoràmica i la baixada una mica tècnica però divertida i amb bones vistes.
    També hi ha més ciment en els camins de vinyes.

• Photo of xangel69

xangel69 May 26, 2018

Una altra ruta genial de la gent de +50. És una ruta amb tot el que necessites per passar un gran dia de BTT (Rodada fins a Calafell, bones pistes, corriols i trialeres per patir una mica, en fi, una ruta amb una mica de tot). Cal baixar de la bici un tros petit (no arriba a 50 metres, just abans d'arribar a tocar la tanca de Rioleon), des d'aquí la baixada s'ha de fer amb compte al principi per la dificultat del terreny. Agrair com sempre a la gent de +50 que pugin rutes d'aquest nivell.

+50 May 27, 2018

Gràcies per la valoració i els teus comentaris.
    Si aquesta t'ha agradat et recomano per la seva varietat una de les últimes VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau i La Picarola 48km