Uploaded September 26, 2016

Recorded September 2016

near Vic, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.050m

El primer que cal dir d'aquesta ruta és que resulta enganyosa: tot i el desnivell i índex IBP moderats, té diverses parts força tècniques que la compliquen i la fan més exigent físicament del que a priori podria semblar mirant el perfil i les dades generals.
Els trams tècnics es concentren a la 1a meitat de la travessa, especialment la pujada entre Sant Julià de Vilatorta i el Santuari de Puig-l'Agulla, en el que cal vèncer grans lloses de pedra disposades com escales irregulars, alguns trams posteriors fins a Seva i les trialeres de baixada a Aiguafreda, molt maques però força tècniques. Això fan que la dificultat tècnica de la ruta pugui considerar-se mitja/alta en aquestes parts.

La travessa té diversos punts i zones d'interès, per aquest ordre: un fragment de l'anomenada "Ruta dels Molins" de Calldetenes (camí amb ponts i passos que permeten observar al llarg de gairebé 3 km tot un seguit de canals i recs, basses, rescloses, fonts i molins, elements d'arquitectura hirdràulica que permetien aprofitar tot el cabal d'aigua del torrent de Sant Martí, http://www.calldetenes.cat/nivells/contingut/titular/ruta-dels-molins), les runes del castell de Bellpuig a Sant Julià de Vilatorta, el Santuari de Puig-l'Agulla (bon lloc per esmorzar), el pont del molí dels Horts, el nucli històric de Seva, el nucli d'El Brull i la seva església de Sant Martí, Aiguafreda i les seves cases modernistes i les ermites de Sant Pere de Valldeneu i Santa Eugènia del Congost.

Ruta molt variada que, al llarg del seu recorregut, permet veure elements i paisatges molt diferents.

Casanova de Figueroles

Santuari Mare de Déu de Puig l'Agulla

Sant Pere de Valldeneu

• jvbas Apr 22, 2017

Ruta molt recomanable, principalment la primera meitat que ens ha agradat molt.
    Feta avui en companyia del Teamrubio.

• Photo of mparaira

mparaira Apr 25, 2017

Ei Vil ! M'alegro que us agradés !
    Deu estar molt bonic ara a la primavera.
    Salut !

• Photo of siscucarreras

siscucarreras Jan 1, 2020

Ruta amb uns paisatges fantàstics, i gairebé tot ciclable, em fet alguna variant baixant cap Aiguafreda, ens em saltat la trialera de baixada, anàvem una mica tard....