Uploaded May 8, 2018

Recorded May 2018

4.0
7.9

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Primera part: Masies en l’entorn de Torrent de Sant Joan i Torrent de la Pastera

Sortida de la porta principal de l’Estadi Municipal de Futbol -Rambla Sant Jordi s/n- en direcció Nord fins la Rambla dels Països Catalans. Direcció Oest (esquerra), pel carril bici, fins la Rambla Pep Ventura. Direcció Sud (esquerra) fins a la Plaça de la Moixiganga. Ronda Europa direcció Oest (dreta), pel carril bici, fins al pont del Torrent de la Pastera: Església de Sant Josep, Torre de la Immortalitat i Torre d’en Garrell.

Direcció Nord (dreta) GR-92 (Camí del Mas de l’Artís) torrent amunt. En la Torre d’en Garrell deixar el GR-92 Oest (esquerra). Camí dels Capellans fins a creuar el Camí de la Masia d’en Xicarró on es converteix en Camí dels Escalons (o de Cal Baró): Estació Transformadora, Sínia de la Perca i Torrent de Sant Joan amunt.

Pas per sota de la C-31 i fins l’encreuament amb la Carretera de les Fundicions on es troba la Bassa d’en Creixell (La Figuera). Continuar torrent amunt pel Camí dels Escalons que és conegut aquí com Camí del Mas Torrat.

Pas per sota de l’autopista C-32 i tot just despres:
Primer punt d’observació:
41°14'46.4"N 1°41'19.7"E (41.246233, 1.688817)
-Nord: Mas Torrat (en primer terme)
-Nord-Est: Mas Roig (sota de la Talaia)

Continuar Torrent de Sant Joan amunt deixant primer a l’esquerra la desviació a Mas Roig i després, a la dreta, la desviació a les Mesquites (Camí de la Serra del Gat). Creuar el Torrent de Sant Joan en direcció Nord i continuar pel Camí dels Escalons (o de Cal Baró), torrent amunt, en direcció a Cal Baró.

Segon punt d’observació:
41°15'18.1"N 1°40'52.4"E (41.255033, 1.681217)
-Sud: Can Brunet
-Sud-Est: Les Mesquites i Mas d’en Coloma
-Nord:Cal Baró
-Sud-Oest: Mas Roig

Continuar pel camí torrent amunt fins a Cal Baró. Continuar travessant el Fondo Gran de la Serra de Bonaire i el Fondo d’en Coloma fins la cruïlla amb Camí de la Serra del Gat. Direcció Est, pel Camí de les Mesquites, en direcció al Mas de l’Artís.

En arribar al Camí de Vilanova i la Geltrú al Mas de l’Artis -GR-92- es veu el Mas. Dreta i GR-92 avall: Fondo de Vilanova primer i Torrent de la Pastera després fins passar per sota de l’autopista C-32 on es deixa el GR-92. Est i paral.lelament a l’autopista, deixant a la dreta el camí nou al Mas de l’Artís, buscar l’entrada al Fondo del Carbó (Sud, dreta): Camí Perdut del Mas d’en Perris -abans d’arribar a el Pedroell-.Camí avall direcció Vilanova fins trobar el Camí Ral.

Est (esquerra) pel camí ral, fins la Masia Cabanyes i el Mas Sardet.

Tercer punt d’observació:
41°14'28.3"N 1°42'56.5"E (41.241200, 1.715700)
-Masia Cabanyes
-Mas Sardet

Continuar Est -pel Camí Ral-: Masia d’en Frederic i rodejant-la en sentit horari i després direcció Sud: Plaça de la Masia del Notari on es troba la Masia Benach.

TALL pels participants que no hagin arribat a la Plaça de la Masia del Notari dintre del temps previst. Per ells, Desviació cap a Vilanova per l’Avda de Vilafranca del Penedès avall fins la Rambla dels Països Catalans, on direcció Est (esquerra) s’arriba al punt de sortida: El camp de Futbol de Vilanova.

Segona part: Masies a l’entorn de la Plana de Solers

Plaça de la Masia del Notari Nord i pas per sota de l’autopista C-15 fins al Camí Molinant. Est (dreta) pel camí: Masia d’en Samà i agafar Sud (dreta) el Camí de Solers passada la desviació el Camí del Mas de l’Alonso.
Direcció Sud i girant Est, segon carrer (dreta) C/ del Paral·lel en direcció a la Plana de Solers (Sud) per la Masia de Santa Magdalena fins a la Rambla de Santa Magdalena. Rambla en direcció Est (esquerra) i parada en la línia divisòria dels termes municipals de Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes

Quart punt d’observació:
41°14'35.8"N 1°44'04.1"E (41.243283, 1.734483)
-Sud: Masia de Carros
-Est: Mas Solers
-Nord Est: Can Martí
-Nord: Torre del Veguer
-Nord-Oest: Masia Santa Magdalena

Continuar per la Rambla de Santa Magdalena (Est) fins al Torrent de Solers. Passat Mas Solers en direcció Est, Nord (esquerra) cap a Can Martí.

Tercera part: Falda del Montgros Bosc de la Serra i Puigmoltó i tornada

Poc abans d’arribar al Marge de la finca de Can Martí, Est (dreta) direcció Ribes per passar l’autopista C-32 per sota. Tot just passada, Nord-Oest (esquerra) pel camí paral·lel a l’autopista que esdevé corriol a mesura que s’apropa a Can Masallares.

En Can Masallares, Est (dreta) per fer fer alguns corriols a la falda del Montgròs i donar la volta al Mas Montgròs per darrera en direcció al camp de tir. Just abans d’arribar al camp de tir Sud pel bosc en direcció a Mas Montgròs i la cadena -ALERTA!- del camí del camp de tir. Passada la cadena Sud-Est (esquerra) camí en direcció a Torre de la Serra .

Abans d’arribar a Torre de la Serra, Sud (dreta) entrada en corriol per travessar el Bosc de la Serra fins la carretera BV-2112 que cal creuar -ALERTA!- perpendicularment per continuar cap a la zona del bosc de Puigmoltó per a fer algun corriol més seguint el track del GPS.

Sortida del Bosc de Puigmoltó pel turó dels Cocons en direcció Oest (Vilanova): Masia els Cocons, pas per sobre de l’autopista C-32, Can Xoriguera i fins el Camí de Mas Solers.

Camí de Mas Solers Sud (esquerra) i entrada en pista Oest (dreta) tot just abans del pont de la C-31. Paral·lelament a la C-31 Oest fins al Torrent de la Masia Nova i pas per sota de la C-31. Continuar per la pista paral.lela a la C-31 Oest (direcció Vilanova) fins arribar a l’inici de la Rambla dels Països Catalans (Polígon Industrial Torrent Santa Magdalena)

Carril bici de la Rambla dels Països Catalans Oest fins arribar a la Rambla Sant Jordi on es troba l’Estadi Municipal de Futbol.

• Joan Alegret Sep 17, 2018

Ruta variada. Alguns camins no es veuen clars, però val la pena.