4.8
9.6

near Vallbona d'Anoia, Catalunya (España)

Vallbona - camí Ral - La Pobla de Claramunt - Castell de Claramunt (opcional) - dipòsit d'aigua de Vilanova del Camí - Carme - Ca l'Ermità - La Pobla de Claramunt - camí Ral - Vallbona.

La ruta a Carme és una de les que més m'agraden perquè pots modificar com vulguis. Aquesta seria la més bàsica però es pot allargar anant a l'ermita de Collbàs abans d'arribar a Carme, o una vegada passem la planta potabilitzadora, podem continuar cap a Vilanova d'Espoia i després baixar per Capellades, o continuar per Cabrera d'Anoia, per posar uns exemples. Com veieu, un munt de variants per fer la ruta al nostre gust.

Font de la Reina

La Font de la Reina és un veïnat de la vila de Capellades (Anoia). És a l'est de la vila, a l'antic camí ral que vorejava el riu. Està format per un reduït conjunt d'edificis que formen un únic carrer. Hi ha una capella dedicada a santa Bàrbara, del segle XVII. El lloc constituïa un lloc estratègic de pas fet que explicaria l'existència de nombrosos hostals. Al costat del portal d'un hostal hi ha una font neoclàssica en forma de bust femení, dels pits de la qual brollaven dos raigs d'aigua. Hom creu que fou esculpida en memòria de la reina Peronella d'Aragó, muller de Ramon Berenguer IV, que el 1151 va passar pel lloc, que ha conservat en el seu topònim el fet històric.

Capellades

Capellades és una vila i municipi de la comarca de l'Anoia.

La Pobla de Claramunt

La Pobla de Claramunt és un municipi de la comarca de l'Anoia.

Dipòsit d'aigua de Vilanova del Camí

Carme

Carme és un municipi situat a la comarca de l'Anoia, en plena Catalunya central. Concretament, el poble està al mig d'una vall, que està composta per una banda per la serralada d'Orpinell (751 m.) i per l'altra per la de Collbàs (544 m.). El poble està situat al fons de la vall, enmig del bosc i subtilment apartat de les grans poblacions. La capital de la comarca de l'Anoia, Igualada, es troba exactament a deu quilòmetres del poble, mentre que d'altres municipis com La Pobla de Claramunt o Capellades es troben escassament a uns cinc quilòmetres de la vila. Actualment el poble té aproximadament uns 800 habitants, però en temporades de vacances aquesta xifra es pot veure lleugerament augmentada.