Uploaded August 12, 2013

Recorded August 2013

5.8

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Recorregut molt variat que es pot iniciar i deixar en diferents llocs i que ens permet conèixer una gran part de la Vall de Ribes. Envolta gairebé la totalitat de la Vall, passant pels nuclis de Ribes de Freser, Pardines, Ribesaltes, Serrat, Fustanyà i Batet, amb molta diversitat en els trams i magnífiques vistes.

Aquesta ruta la vaig treure del llibret "Rutes del Ripollès" editat per Ripollés Desenvolupament, SL. El dia que la vaig fer vaig comprovar que és exactament la mateixa que la ruta 16 del Centre BTT del Ripollès "Volta a la Vall de Ribes".

Hi ha algunes petites variacions respecte a la ruta original. Alguna un pèl més feréstega (atenció el desviament baixant pel costat d'un torrent, creuant un fil elèctric). A destacar: les fabuloses vistes del Taga i el Puigmal (especialment en un dia radiant com el que vam gaudir); els boscos i les pastures; el punt on creuem el riu Maçanell; els nuclis de Pardines i el Serrat, etc. La primera part és un puja i baixa constant, la segona més assequible. També hi ha forces trams pavimentats que ens permetran rodar més ràpid i que la ruta no s'eternitzi. No us oblideu de pujar a Batet pel corriol amagat que surt de la carretera, passat Rialb.

Haig de dir que, salvant les distàncies, en moments ens va recordar la Pedals de Foc: pel paisatge, pel recorregut, pel tipus de terreny, pels pobles. Vaja que no us la podeu perdre!

Hi ha un petit error en el desnivell que marca a partir del riu Maçanell, abans d'arribar el Serrat. En el perfil es veu perfectament aquest error només d'alçades. Per aquest motiu, heu de restar poc més de 100 metres de desnivell positiu.