near Camprodon, Catalunya (España)

Espectacular travessa de les Serres del Nord del Ripollès per dalt els cims que uneix el Balandrau amb el Costabona, amb un tram de 26kms per sobre dels 2.000m. Paisatges impressionants i grans panoràmiques. Itinerari fet en dos dies amb pocs kms i poc desnivell però molt dur ja que haurem d'arrossegar molt la bici. Només recomanable per gent muntanyera que vagi en BTT també. El tram coll dels Tres pics - Coll de la Marrana molt poc ciclable. Molt important portar força aigua ja que només en trobem sortint de Tregurà i rierols a Vallter.

Sortim de Camprodon (font) i per pistes i bonic sender arribem a Vilallonga (algun punt a peu). Carretera i asfalt fins la sortida de Tregurà de dalt, llarga pujada suau. Font a la sortida. Segueix llarga pista molt suau fins el trencall de Fontlletera, on empitjora i és més dreta. El darrer tros fins al Coll dels Tres pics fortíssima pujada arrossegant la bici. Pic de Balandrau opcional ( de pujada quasi tot arrossegant la bici, a la baixada algun tros en bici). Pujada al pic de Fontlletera molt dura (grans rocs i pedres). Tot el tros Fontlletera - Pastuira - Coll de la Marrana molt poc ciclable, arrosseguem molt la bici, baixada molta pedra fins que empalmem amb el sender que vé del Refu de Coma de Vaca que podem ciclar fins el Coll de la Marrana. Baixada del coll amb algún tros ciclable. Fem nit en tenda sota el coll ja que feia molt vent.
L'endemà fortes baixades fins l'estació d'esquí i remuntem arrossegant fins la Portella de Morens i a partir d'aquí vé el tros més ciclable de la sortida fins la pujada al Roca colom. Grans panoràmiques. Baixada ciclable fins la darrera pujada al Costabona. La baixada que segueix és molt dreta i incòmode seguint un sender que va fent llaçades (trossos a peu). Quan deixem aquest sender flanqueig molta pedra a buscar el llom que baixa del Costabona, molt incòmode, pedres i pocs trossos ciclables, molt tècnics fins el coll de Siem. Segueix sender en lleugera pujada poc còmode pels pedals fins el coll de Pany. A partir d'aquí ja canvia ja que agafem pistes ciclables però encara un parell de "pepinus" i alguna "pujadeta" fins al coll de Prats on seguim una bucòlica pista i en pujada asfaltada arribem al Coll d'Ares. Si anem fluixos de forces recomano baixar per carretera directe a Camprodon ja que en la baixada pel track encara haurem de fer 2 pujades fortes i alguna rampa. A partir de la urbanització tot asfalt i forta baixada fins a Camprodon.