Coordinates 1949

Uploaded March 24, 2012

Recorded March 2012

8.9

near Torredembarra, Catalunya (España)

Ruta que es pot fer en els dos sentits i amb el tren de suport.
Entretinguda i variada sortida recorrent les comarques del Tarragonès, Baix i Alt Penedès per finalitzar al Garraf.

Primer planejant pels camps de Torredembarra, una segona part de suau ascens constant fins a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua i descens per acabar de travessar el Baix Penedès. Entrar a l'Alt Penedès pel GR92 a tocar la Riera de Marmellar, seguir el GR92.3 passant Torrelletes,i finalment tornant al GR92 ja amb vista a Vilanova.

A més d'aquesta ruta, hem realitzat altres que han precisat tren des de o fins a Vilanova i la Geltrú.
SORTIDES AMB TREN:
Gava a Vilanova per Begues, Fondo Tronera i Vallgrassa 44 km.
Castelldefels a Vilanova per Vallgrassa 44 km.
Castelldefels a Vilanova per Begues, Olesa i Olivella 50 km
Castelldefels a Vilanova per Begues, La Morella i Camí Vell d'Olivella 50 km
Castelldefels a Vilanova per Budistes i Montgrós .52 km
Vilanova a Castelldefels per Plana Ponça 55 km

Vilanova a Torredembarra per Cubelles, Albinyana, Bonastre 51 km.
Vilanova a Torredembarra per Casa Alta, Pantà, Albinyana, Bonastre 58 km.
Altafulla a Vilanova per - Albinyana- Banyeres - Torrelletes - La Talaia ..63 km
Castelldefels a Vilanova per Begues, Olesa i Olivella 50 km

Recorregut:
Sortim de l'estació de Renfe de Vilanova ,amb el Catalunya exprés de les 8.06, fins Torredembarra . Iniciem el trajecte entre camps de garrofers i oliveres fins el Castell de Montornès.

Aquí comença el millor del recorregut, camins i corriols entre bosc i conreus, seguim un bon tros el Camí de Bonastre, deixem el poble al sur. Forta pujada pedregosa de les Ermites i baixada per entrar a l’ermita de Sant Antoni de Pàdua (mirador privilegiat) .

Portem dues hores i fem un mos. Baixem a l’Albinyana i seguim per corriols fins Les Peces. Tornem al GR-92 , i passat Santa Oliva el deixem per anar a la Gornal .

D’aquí tenim dues alternatives: Clariana, fondo Blai, Cubelles http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2406138 o la segona per Torrelletes i Casa alta.

Finalment ens decidim per la segona, un pel més dura i amb més camí de terra. Deixem l’Arboç al nord i travessem la riera de Marmella i el riu Foix. Seguim el GR-92.3(Torrelletes, fondo Bovera) i el deixem per pujar a Casa Alta.

Ja som a prop pedalem pel Pla de les Palmeres, Balco i per les Mesquites a Vilanova. Arribada a la plaça de l’estació de Vilanova.