Uploaded November 5, 2019

Recorded November 2019

near Tordera, Catalunya (España)

Aquesta es la ruta elavorada i senyalitçada pels nostres veïns de Sta Coloma de Farners, que enllaça les 10 ermites de la zona, i algúns punts interessants com les Roques del Rei, o la pedra dels Evangèlis, el Roure de Can Iglésies, i fonts d'aigua amagades. La ruta està pensada per fer a peu, el que vol dir que hi ha algun tram que realment el que puji o baixi pedalant es molt valent.
Tota la ruta està marcada amb ratlles blanques pintades als arbres, pedres i llocs mes visibles tot fent la ruta.
L'aproximació i tornada a Tordera la fem pels camps i de la manera mes fàcil i ràpida per no complicar ni allargar mes la ruta, que ja per si té el seu grau de dificultat. Be a l'anada també fem part del corriol de la iaia del Puig Marí fins a la pista que passa per sota el castell de Torcafalló, pero es tot ciclable.
Passareu per racóns realment espectaculars com el roure de Can Iglésies a la llera del rec que atrevessareu tot seguint el GR, per cert, us haureu d'enfilar per les arrels del mateix roure per continuar pujant cap a l'Ermita de Sta Creu d'Horta.
A la taverna del Subirà es pot menjar molt be i gaudir d'unes vistes espectaculars dels cingles del Far, i per altre banda, del poble de Sta Coloma.
Les Roques del Rei, val la pena pujar-hi només per veure desde dalt de l'estructura natural de pedra que s'ha format al mitj dels boscos de castanyers, les vistes que ofereix.
Un altre punt complicat per fer amb bicicleta, es la pujada fins a l'Ermita d'Argimon, be potser també per els kms que ja protem a les cames, per un corriol dret i trencat de pedres, cuasi el millor es carregar la bicicleta a l'esquena per arrivar fins al cim.
Després per anar cap a la de Farners, el corriol es tot ciclable, tot i que es va pujant fins a trovar la pista de Sta Coloma a Arbúcies. Una vegada aquí tot esbaixada fins al parc de St Salvador.

Trovareu molta mes informació al següent enllaç:

Ermita de Argimon

Ermita de Sta Bàrbara

07-JUL-12 8:46:32

Ermita de St Pere Cercada

La ruta entra per la portalada de la façana, passa pel pati de davant de l'ermita i per la seva esquerra surt el camí senyalat amb les linees blanques.

Taverna del Sobirà

Erminta Sta Margarida de Vallors

30-OCT-11 11:22:25

Roques del Rei

Val la pena fer el tros de corriol que puja dalt del cim on hi ha una creu de plantada a la pedra.

Roure de Can Iglésies

El roure majestuós arrelat a la llera del rec, per on seguint el GR ens portarà a l'ermita de Sta Creu d'Horta.

Casa del Roscall

02-NOV-19 9:54:30

Salt d'aigua

Endinsant-nos uns metres amunt per dins el rec, trovem amagat aquest salt d'aigua.