near Terrassa, Catalunya (España)

Bonica volta a cavall entre els dos vallesos, amb l'objectiu d'arribar i conèixer, encara que sigui superficialment, l'espai d'interès natural de Gallecs. L'itinerari proposat surt de Terrassa, per arribar-nos a Can Togores passant pel clàssic camí de Sant Julià d'Altura. De Can Togores seguim en bona part el GR-97, pràcticament fins a Palau-Solità i Plegamans, amb trams de tot.

De Palau-solità (on hi vàrem fondejar), agafem el corredor de la Riera de Caldes) fins que travessem el nucli urbà per dirigir-nos ja cap a Gallecs, objectiu de la sortida, que el recorrem perimetralment resseguint una proposta del Consorci del Parc de l’Espai d’Interès Natural de Gallecs. Es pot fer de més i de menys, però és una bonica descoberta.
Abandonem Gallecs per la passera que travessa la AP-7 en direcció cap a Mollet. I d'allà cap a santa Perpètua enllaçant parcs urbans amb espais periurbans, que sorprenen.
De Santa Perpètua ja pensem en el retorn i remuntem vorejant Polinyà, amb trams de senders senyalitzats, fins arribar a la Salut. Abans de la Salut, hi ha un petit punt que exigirà gran perícia i estat de forma per no davallar de la bici, però és un tram de 10 metres. De la Salut cap a Can Togores on retrobem el camí d'anada, que podem optar repetir fins a Terrassa o, com vam fer nosaltres, vam pujar per la Fàbrica fins a Sabadell, i d'allà cap a Sant Julià d'Altura per variar una mica de recorregut (i de pas estalviar el pujadot de Ribatallada).