9.0

near Tarragona, Catalunya (España)

Fantàstica ruta que surt de Tarragona i visita dos llocs del Baix Penedès amb unes vistes espectaculars i, potser no gaire coneguts (el Puig Barbolí i el mirador de la Gavatxa).
Sortim de Tarragona (cementiri) i pugem per la GR fins al Catllar. Del Catllar anirem als Masos de Vespella per alguns corriols-trialeros molt divertits. IMPORTANT: Aconsello omplir d'aigua a Masos de Vespella, ja que estarem una estona sense trobar-ne.
De Masos de Vespella travessarem la Serra del Mestret per uns corriols trialeros fantàstics (en pujada i baixada). Llavors agafarem un corriol fantàstic a la Serra Alta i de l'Hivern (espectacular!) direcció a Salomó. No arribarem a Salomó; abans d'arribar girarem a la dreta per dirigir-nos a la zona de la FontMartina on trobarem el Puig Barbolí (pujada bastant exigent i terreny una mica pedregós típic del Baix Penedès, però amb vistes espectaculars). Un cop feta la foto de rigor al Puig Barbolí, baixarem un petit tram per on hem pujat i girarem a la dreta per anar a la zona del Turó del Puig Roig per unes pistes molt maques entre bosc. Aquí ens espera una altra pujada (una mica més fàcil que la del Puig Barbolí), que ens durà a dalt del Mirador de la Gavatxa (un altre punt amb unes vistes impressionants). Desfarem un petit tram de pujada i llavors ens espera la "traca final" del dia (un corriol trialero impressionant que ens durà fins a la Pobla de Montornès. Aquest corriol comença a la GR, però hi ha un punt que la deixem per afegir, desprès d'una pujadeta, un altre corriol trialero molt divertit -val la pena afegir aquesta variació-.
A la Pobla de Montornès podrem tornar a omplir d'aigua (de fet, el track passa pel costat d'una font dins del poble). D'allí ens dirigirem a La Riera de Gaià per pistes ràpides (alguns trams asfaltats i altres una mica pedregosos, però en general aquest tram és molt rodador i es pot fer molt ràpid.
De la Riera de Gaià anirem per pista fins a Ardenya i pujarem per la pista coneguda com a "Xaconera", que ens durà fins a la zona de la Bonaigua, on ens espera un altre corriol trialero molt divertit i no gaire conegut. Llavors, ja ens queden pocs kilòmetres per tornar a Tarragona per la GR (per on hem vingut).
Físicament és una sortida de dificultat ALTA (en especial a l'estiu, ja que hi ha trams on fa molta calor). És un terreny bastant trenca-cames amb pujades exigents i una mica pedregoses (però divertidíssimes). També trobareu bastantes trialeres no gaire complicades. Tècnicament és de dificultat MITJA-ALTA. Es pot fer el 100% de la ruta al damunt de la bici amb un mínim de tècnica i força.
Calculeu unes 5 hores a ritme tranquil. Ideal per passar un bon matí de btt amb els companys.
Espero que us agradi!!! Salutacions. Josep Suller.

• Photo of Rubibtt

Rubibtt Aug 6, 2014

Hola, que tal?
    Estàs segur que els punts que comentes pertanyen al Baix Penedès? Crec que parlem del Tarragonès.
    Gràcies per penjar els teus tracks, he fet o he adaptat uns quants i la veritat que són molt interessants.
    Salut.

jsuller Aug 7, 2014

hola Rubibtt. El Puig Barbolí estic segur que pertany al Baix Penedès (ho he mirat al mapa i a la wikipedia: http://ca.wikipedia.org/wiki/Puig_Barbol%C3%AD

Respecte al Mirador de la Gavatxa, doncs no ho tinc clar ja que, segons el mapa, el pic està just a la "frontera" entre el Tarragonès i el Baix Penedès (tampoc he trovat informació a la wikipedia). De totes formes, com la pujada i aproximació es fan des del Baix Penedès i suposo que pertany al municipi de Bonastre, considero que potser és més del Baix Penedès que del Tarragonès.
    De totes formes, lo important és que la ruta està moolt bé (je, je).
    Si algú sap si el mirador de la Gavatxa pertany al Tarragonès o al Baix Penedès, ho podria dir per aquí.
    Moltes gràcies pel comentari
    Josep Suller

• Txema de la Riera Sep 9, 2014

El mirador de la Gavatxa, per uns 20 metres, sembla que quedaria dins del terme municipal de Creixell però com dius, tota l'aproximació es fa des de Bonastre.

• Photo of Albosc Albert

Albosc Albert Apr 12, 2015

Me l'apunto a preferits! ;) Fantàstiques les teves rutes, Jsuller! Molta sort amb tot!

• Photo of Lluís Briansó

Lluís Briansó Oct 2, 2016

Avui l'hem feta i realment és fantàstica. Llàstima que els recents incendis han afectat algunes de les zones més boniques per les que passa. Gràcies per penjar-la.

jsuller Oct 2, 2016

Moltes gràcies pels comentaris!!!

• Sutik May 29, 2017

Bones!!

La ruta la vaig fer dissabte. Increïble. I per mi, molt dura. Molt dura per els km, per el desnivell i per la calor que feia.

Vam sortir de Tarragona a les 8:00h. I vam optar per esmorzar a Salomó, al Restaurant Jardí. Totalment recomanable i molt bon preu. Un esmorzar de plat, beguda, cafè i xupito per 8,5€. És un restaurant per ciclistes jeje n'hi havien molts. Sortiem d'allà a les 11:00h després d'estar-nos una hora menjant.

A partir de Salomó, ve la part més dura ja que et trobes una bona pujada i fins que no fas el troç dels voltants de Bonastre, les pujades son constants, però no són gens tècniques. Val molt la pena fer-les perquè després hi ha un corriol fantàstic, d'uns 2-3km tot baixada i que es pot fer perfectament a sobre la bici. ESPECTACULAR. Nosaltres vam anar al primer mirador, però al segon ja no. Val la pena parar-s'hi i treure unes fotos jeje.

Un cop superada aquesta montanya, ja es torna fàcil fins a Tarragona. Per mi la part més dura és del km 22 al km 33.

La vam fer amb 4h 42min. Em van sortir 61km i 1.200d+, a una mitja de 13km/h.

Lo millor: les vistes, els canvis de paisatge, sense cap dificultat tècnica i és una ruta on no és rodadora i hi ha molts corriols.

Lo "pitjor": si vols esmorzar t'has de desviar. Les opcions eren: Salomó (km 22), Bonastre(km33) o Pobla de Montornès (km40). Vam optar per Salomó perquè a Bonastre et tallava tota la montanya i després per enllaçar amb la ruta havies de fer una pujada al 20% durant 1-2km i a la Pobla de Montornès creiem que ens agafaria molt tard.
    També penso que és una ruta que has d'estar preparat, i sobretot no agafar hores de Sol. Jo per exemple, hem vaig beure uns 4L de líquid.

jsuller May 29, 2017

Moltes gracies, sutik per aquest comentari tan detallat.
    Per cert, jo normalment quan faig una ruta així de dura, no paro a esmorzar a un bar. Tiro de bocata propi, barretes, fruita... M'estalvio l'espera i, sobretot, haver de digerir un esmorzar de bar (normalment mes copiós i pesat), a mitja ruta.
    Els esmorzars a bar els reservo per a sortides light i mes curtes i intento que siguin gairebé al final, quan ja no et quedin massa pujades.

jsuller May 29, 2017

Moltes gracies, sutik per aquest comentari tan detallat.

• Photo of tibisi

tibisi Nov 18, 2018

Molt ben explicat i detallat, com totes les rutes de jsuller