near Bas, Catalunya (España)

12-2-12

Sortim de St Esteva d'en Bas per anar cap a Ridaura i pujar a coll de canes fins el coll del Polastre, baixem a Vallfogona pel GR i enfilem per pista cap al Castell de Milany i Puig de L'Obiol, baixem cap a Vidrà i continem primer per pisat i després per camí (poc ciclable) fins a sota el pic de Curull i Pic d'aguila, d'aquí cap a Barcons i arribem a St Esteva per la Cara nord de la Serra de Llancers i Joanetes

PD: IBP de 199 per això poso molt difícil

• Photo of Datzi

Datzi Feb 21, 2013

És una ruta dura amb molt desnivell (2500m) però que passa per llocs autèntics de BTT i que tècnicament és molt difícil tant pujant com baixant.
    Ara bé, hi ha una cosa que no ens va agradar gaire i que la fa només recomenable per als ciclistes "masoques": les parts no ciclables (obligades)! És a dir: del km. 48.5 al 52.5 hauràs de d'empènyer primer i baixar després entre fulles i pedres amb un gran desnivell. Nosaltres per fer 4 km vàrem tardar 1h !! Més tard, ja de baixada, al km 57, t'esperen 1.5 km pel mig del bosc entre arrels i branques on no pots pujar a la bici.
    D'altra banda, els primers 14 km són d'asfalt i fins a Ridaura es fa pesat (feiem BTT oi?). Els tres finals s'agraeix que siguin així.
    Qui s'atraveixi a fer-la que pensi que amb menys de 60km (la resta són plans per esfalt) guanyarà més de 2500 m de desnivell positiu i que per força haurà d'empènyer.