Uploaded May 1, 2015

Recorded May 2015

8.9

near Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Recorregut des del Garraf al Penedès, acabant en el Tarragonès i apreciant en cada comarca les seves singulars característiques.
Sortida pensada per trepitjar el mínim asfalt / ciment, cada dia més difícil i intentar anar per petits, estrets i divertits corriols. Tot "ciclable".

Per això hem escollit pujar a Casa Alta, recórrer el sender del Pantà i fer tot el recorregut de Clariana pels seus entretinguts corriols i no fer-ho per Cubelles (més fàcil).

A més d'aquesta ruta, hem realitzat altres que han precisat tren des de o fins a Vilanova i la Geltrú.
SORTIDES AMB TREN:
Gava a Vilanova per Begues, Fondo Tronera i Vallgrassa 44 km.
Castelldefels a Vilanova per Vallgrassa 44 km.
Castelldefels a Vilanova per Begues, Olesa i Olivella 50 km
Castelldefels a Vilanova per Begues, La Morella i Camí Vell d'Olivella 50 km
Castelldefels a Vilanova per Budistes i Montgrós .52 km
Vilanova a Castelldefels per Plana Ponça 55 km

Vilanova a Torredembarra per Cubelles, Albinyana, Bonastre 51 km.
Vilanova a Torredembarra per Casa Alta, Pantà, Albinyana, Bonastre 58 km.
Altafulla a Vilanova per - Albinyana- Banyeres - Torrelletes - La Talaia ..63 km
Castelldefels a Vilanova per Begues, Olesa i Olivella 50 km

Recorregut:

Sortim Rambla amunt, seguim pel torrent de la Pastera fins el Mas de l'Artís.
A l'esquerra pel camí, enfilem un petit corriol i tornem a sortir al Camí del Mas de l'Artís que pugem fins el Pla de les Palmeres. Seguim amunt direcció Casa Alta pel Camí de Cal Cassanyes fent un altre petit corriol.

Baixada constant passant Cal Cassanyes i Cal Cremat fins arribar al pantà del Foix (km 10), tros de carretera per creuar la presa i recórrer l'entretingut el sender del Pantà.

Pugem a la Creu i un sender darrera un altre pels voltants de Clariana i el bosc del Villano. Creuem Rocallisa i iniciem un planeig tranquil pels camps del Penedès entre Bellvei , Santa Oliva.

Ara seguim el GR 92 fins les Peces ja que pugem pel corriol entre vinyes i conrreus per la banda nord fins Albinyana. Aquest descans ens permet pujar mes descansats fins l'ermita de Sant Antoni, parada obligada.

Mirador excepcional on fem una mos, portem 3 hores pedalant. Avui la boira ens impedeix gaudir d'una bona visibilitat .Seguim pujant i per fi descens, primer per pedregossa pista de les Muntanyes del Tet i deprès girem a l'esquerra pel magnific camí de Ca l'Antic fins Bonastre.

Ara seguim el GR92 pel Camí de la Pobla, un petit tram urbanitzat horrible i despres el fi de festa per un magnífic corriol que gaudim amb força intensitat i amb algun tram més tècnic.

Finalment planejem entre típics camps de conreu del Tarragonès fins a Torredembarra.
amb bon terra
camí a Santa Oliva amb l'ermita de sant Antoni al fons (punt blanc a la muntanya)