Moving time  7 hours 46 minutes

Recorded October 2019

7,108 f
3,090 f

near Arts’akhyan Paterazmum Zohvats Azatamartikneri, Gegharkʼunikʼ (አርሜኒያ)

روز اول از رکابزنی ارمنستان از شهر سوان تا روستای قوش .
دیشب ساعت ۱۷ بود که به سوان رسیدیم و در هتل مستقر شدیم . وسایل و ضروریات را از شهر تهیه کردیم و استراحت کردیم تا صبح ، رکابزنی را آغاز کنیم .
ساعت حدود ۷ حرکت کردیم . هوا تازه روشن شده بود و سردی صبحگاهی پاییزی تا حدودی سوزناک بود . اول از صومعه سوانا وانک در کنار دریاچه سوان بازدید داشتیم . صومعه ای ساخته شده بر بلندی و مشرف به دریاچه . سپس در جاده حاشیه دریاچه، ادامه مسیر دادیم تا بعد از گذر از کوه و گردنه ای ، به دره ای برسیم که ما را به قوش و سوان می رساند .
روستاهایی با خانه های بسیار قدیمی و ظاهری که نشان از فقر زیاد دارد در این مسیر دیده می شدند . تا نیمه های مسیر ، دشت هایی پاییز زده و زرد ، همراهمان بودند ولی کم کم جنگل ها پیدا شدند . در ارتفاعات ، خبری از برگ نبود ولی پایین تر که آمدیم جلوه پاییزی جنگل ، خود را نشان داد .
قوش از جاده اصلی ۴ کیلومتر فاصله داشت . به این روستا رفتیم و جایی فوق العاده را که در میان حنگل و مشرف به کلیسا و روستا بود برای کمپ شب دوم در نظر گرفتیم.