Uploaded March 22, 2020

Recorded June 2019

4.9
9.8

near Setcases, Catalunya (España)

Senzillament brutal! Ruta d'alta muntanya del company Jarcass, que te pinta que es coneix molt be la zona. Amb trams a peu per arribar als cims, amb vistes que no tenen preu. La baixada del Costabona pel mig del prat tampoc te preu, al igual que el corriol que porta a Setcases. Es necessita un mínim de condició física, i tècnica de baixada per realitzar aquesta ruta. Una ruta per gaudir dels cims del Pirineu i la verdor de sota el Costabona.

Sortim de la població de Setcases, en direcció a Vallter 2000, sortint de la població trobarem una font. La pujada fins a Vallter 2000 es totalment asfaltada, de pujada constant i sense treva, amb algun repetjó que ens farà apretar més. Fem les últimes llaçades per arribar a l'estació d'esquí, i ja portem les cames calentes. ens dirigim a la part posterior de l'edifici i prenem el corriol que surt cap a ma dreta vora el torrent de la Portella. És un corriol que no saps si caminar o anar a dalt la bici, dons trobem força tram ciclable fins a arribar a un punt on no em queda més remei que empenyer, on el corriol s'enfila fins el pla de la Coma Ermada.

Tenim per davant un corriol, que tot i ser planer, es fa feixuc per l'herbei, també tenim trams on la btt no entra dins el corriol i de tant en tant he de desmuntar. El recorregut per aquest corriol fronterer és impressionant, transita tant per terreny francès com de la nostra Catalunya, i tot i ser al Juny, encara trobo alguna pala de neu. Cal anar alerta amb el traçat, ja que anem trobant diferents trivis on ens pot ser fàcil equivocar-se de camí. Arribem empenyent fins a la Roca Colom on seguim gaudint de vistes espectaculars.

Davant nostre ja tenim el Costabona. Gaudim d'un corriol de baixada força ràpid i divertit fins a Coll de Pal, on ja no tenim més remei que acabar d'empènyer la btt fins al cim del Costabona. Seguim gaudint de les vistes espectaculars tot i que el dia s'està enterenyinant. Baixem el seient, i prenem la baixada pel mig del prat, del Costabona fins arribar a la Collada Fonda. Creuem la pista de Espinalvell a Setcases, tot entrant en una pista secundària de la collada verda. La davallada per aquesta pista és molt ràpida i divertida, fins que s'acaba i es converteix en el corriol pel mig del bosc del GR 11. És un corriol bastant tècnic, però molt divertit, pràcticament ciclable en la seva totalitat i que ens acabarà deixant a Setcases.

IBP index 117
Parking

Setcases

Petit nucli abans de Vallter 2000.
Sports facility

Vallter 2000

Estació d'esquí i sortida de multitud d'excursions.

Roca Colom

primer cim representatiu després de planejar pel corriol una bona estona.

Costabona

Cim amb vistes espectaculars.