Uploaded May 1, 2019

Recorded May 2019

5.4

near Viladecavalls, Catalunya (España)

Pedalada curta però relativament intensa per la Serra del Puigventós, situada entre el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l'Obac i Montserrat, i que constitueix un magnífic mirador d'aquesta màgica muntanya.

Iniciem la pedalada a Viladecavalls i, només sortir de la població, enfilem unes duríssimes rampes. Seguim pujant més suau i baixem per un camí força trialer que ens condueix a la ctra. que va de Vacarisses a Olesa. De seguida ens desviem a la dreta per pista i, novament amb trams de dures rampes, anem gunayant alçada. Ens desviem de la pista principal 2 vegades, la primera per acostar-nos a l'ermita romànica de Sant Pere Sacama i la segona per pujar al Coll de l'Oriol (600m de pujada per assolir un bon mirador). Retornem a la pista fins iniciar el rapidíssim descens fins a Olesa de Montserrat.

Des d'aquí tornem a enfilar pista de pujada, amb alguns trams de pendent molt pronunciat, fins el Coll de les Espases, magnífic mirador natural de Montserrat. Seguim pujant ja més suaument i arribem al Pla del Fideuer. Abans d'iniciar el descens final, decidim fer un tram del camí PR que porta a l'ermita de Sant Salvador de les Espases (cal fer una primera grimpada amb la bici a coll, seguida d'una baixada ciclable a trams): seguim el corriol fins el Coll de Bram, ja que després s'hauria de fer tot a peu i l'ermita queda lluny. Però la vista des del coll val molt la pena, amb l'ermita al bell cim d'un bonic turó, just davant la serralada de Montserrat.

Tornem a pujar fins el Pla del Fideuer, i iniciem un llarg i ràpid descens per pista, que ens condueix a la ctra. de Vacarisses a Olesa. Tornada a Viladecavalls per carretera.