Uploaded September 9, 2017

3.3
6.7

near Seròs, Catalunya (España)

Durada 2h30m. Ruteta curteta, suau i senzilla. Ja hem trobat la necròpolis de Sant Formatge i també hem anat al jaciment de Bovalar. Som-hi, sortim de Seròs pel carrer dels horts i fen camí arribem a carretera. Tirem amunt cap a l'ermita de Sant Joan de Carratala, bones vistes de l'horta. Abans hem parat a veure la cova del pare Palau, peró esta tancada (s'ha de concertar i suposo que es de pagament) Amén. Som-hi serra amunt pel corriol, també bones vistes. Arribem a Aitona, on hi ha una església de dues torres o campanars, maca. Anem fins baix al Segre i trevesem lo pontet i tirem per l'altre canto de riu fins el Jaciment de Bovalar, molt interessant. Trevesem lo pont vell de Serós, on al cap hi ha una pedra- monument de la Guerra Civil, d'alli anem a les roques de Sant Formatge, un turonet on hi ha una necròpolis d'incineració i també les restes de trinxeres de la guerra civil i fins i tot d'un poblat ibèric, (moltes pedres sique hi han). tornem a Seròs i final de trajecte. He estat prop de 2h30m. Apa a pedalar i caminar que fa salut.

Seròs

Bridge

Pont nou

Archaeological site

Restes de trinxeres i poblat iberic?

Restes arqueologiques de la necropolis tumulari de les roques de Sant Formatge