Uploaded October 16, 2012

Recorded April 2008

4.5
8.9

near Sampedor, Catalunya (España)

Sortim de Santpedor pujant cap al Mirador de Montserrat, pel camí de Vallbona baixem fins una bifurcació a ma dreta que agafem, la pista que puja i baixa ens porta als Tolls de les Valls, uns quants gorgs que hi ha a la riera de Bellver, anirem fins on s’acaba el camí, el toll de la Por.

Retornem fins al gorg del Xuclador per travessar la riera a gual, pugem per la pista que marxa cap a l’esquerra fins a trobar la pista que puja al Serrat de Castellnou, i pel seu pobre enquitranat planegem fins a trobar la desviació de Viladelleva.

Després d’un primer empit planegem fins a cal Pasqual i pugem per un tirapits fins a Viladelleva, amb algun tram de formigó, seguim per una llarga pujada, amb algun punt amb força pendent i amb tant sols una mica de treva al passar per sota el puig de Sans, així arribem al portell del Llop.

A partir del portell seguirem amb tendència a guanyar alçada per una pista ondulada que va vorejant el serrat del portell del Llop, acabem el serrat planejant una mica per més endavant pujar a Colldeforn, encara seguim pujant una mica per després baixar a la Creu del Perelló.

Passem pel davant de les runes de la casa on Caracremada va morir en una emboscada i baixem capa Casamitjana, abans d’arribar-hi ens enfilem per anar a buscar la pista que puja de les Vilaredes, quan la trobem tombem a la dreta en direcció Castellnou de Bages i anem pujant passant pel costat de la torre del Moro.

A partir de la torre planegem fins que passem per sota el turó dels Cellers, comencem a baixar i al passar per Els Cellers de la Serra trenquem a la dreta , passem pel Soler del Far i seguim baixant fins que una ultima baixada, a la Castellona, amb forta pendent ens porta a Ridor, anem cap al camí que ve de Sallent i després d’una ultima pujada baixem cap a Santpedor.

Les Forques

El Toll de la Por

El Toll de la Por es el primer gorg que forma la riera de Bellver, després d'un petit salt d'aigua a la zona anomenada els Tolls de les Valls.

Cal Pasqual

Cal Ferrer

Cal Feliu

Portell del Llop

La Creu del Perelló

La Creu del Perelló es una masia ara en runes on a prop va morir el Ramon Vila Capdevila (Peguera, Berguedà, 1 d'abril de 1908 - Castellnou de Bages, 7 d'agost de 1963) conegut també amb els sobrenoms de Caracremada, Passos llargs i Capità Raymond,[1] va ser un anarcosindicalista de la CNT durant la Segona República Espanyola, col·laborador de la resistència francesa durant la segona guerra mundial i el darrer maquis català que lluità contra el franquisme. Va demostrar un gran valor, atreviment i coneixement del medi geogràfic que li van permetre una llarga vida de clandestinitat i sabotatge al règim franquista. El 7 d'agost de 1963, a les 12:30 de la nit, va caure mort per les bales de la Guàrdia Civil en una emboscada prop de la masia de la Creu del Perelló, entre els termes de Castellnou de Bages i Balsareny. No va tenir ni temps de disparar. Fou enterrat a l'exterior del cementiri de Castellnou de Bages, sense creu ni referència, oblidat entre les fulles. Font: http://ca.wikipedia.org/wiki/Ramon_Vila_Capdevila

La Torre del Moro

El castell de Castellnou fou una fortificació des de mitjan segle X, anomenat llavors castell del Buc (de Bugo), precedent del nom "Castellnou", a Castellnou de Bages, al Bages. Hi ha poca informació de la seva història. Està documentat que l'any 1020 Guillem de Balsareny el va vendre a la seva muller Ingilberga, i que l'any 1346, el rei Jaume I el va donar al bisbat de Vic, juntament amb el castell i la vila de Sallent. De l'antic castell només en resta una torre cilíndrica, una alta talaia sobre la vall del Llobregat, a la banda de llevant del terme de Castellnou. Font: http://ca.wikipedia.org/wiki/Torre_de_Castellnou_de_Bages

El Soler del Far

Ridor

Pantanet

• Photo of enllà

enllà May 31, 2014

Molt bona sortida on la majoria de trams són molt aèris amb molt bones vistes cap al Serrat de Castellnou, Súria, Sallent... Fantàstic el tram que puja al Portell del Llop i que ficant-se al terme de les Comes arriba a Colldeforn. A partir d'aquí el terreny es suavitza i ja es veu la Torre del Moro. Els núvols són espectaculars ,quatre trons i comença a ploure. Sort que passada la Torre del Moro tot ve de baixada. Els camins es tornen rius!!!. Arribo a Santpedor ben enfangat i satisfet.
    Bona ruta Totof!!!

• Photo of totof

totof May 31, 2014

Hola Ramon, si t'ha agafat el xàfec que ha caigut pels volts del migdia a Santpedor deus haver quedat xop com un gat.
    Gràcies per comentar la ruta.