Uploaded June 29, 2012

Recorded May 2008

6.1

near Sampedor, Catalunya (España)

Sortim de Santpedor enfilant-nos al Mirador de Montserrat, hi passem pel camí de Vallbona que va baixant al extrem de l’urbanització, pugem cap a cal Mariano i anem planejant i baixant cap a Vilaclara fins arribar a la riera de Bellverd, la passem a gual i fem un repetjó curt, baixem i ugem per anar a buscar el camí de Callús a Viladelleva, seguim pujant i agafem el camí que va al Cortès, més amunt comença una baixada que ens porta a cal Gras Vell abans ens enfilem per un repetjó i després anem ondulant amb tendència a pujar, un parell de baixades fortes ens deixen al torrent de la Bogadella.
Travessem el torrent a Gual i ens enfilem cap a Cerarols sense parar de pujar passem per darrere el runam salí de Súria, baixem cap a les Guixeres i tot fent puja-baixes arribem a cal Garges, amb la mateixa tònica arribem a cal Ticó, seguim pujant cap a Argençola travessant la riera del mateix nom un parell de cops, passem pel costat del petit embassament.
Seguim pujant tot fent llaçades per la muntanya, una petita baixada just per encarar la pujada que ens deixa a Colldeforn, al passar les runes tombem a la dreta per un camí molt erosionat i forta pendent fins a creuar la rasa del Guerxo, anem a buscar el balç del Celdoni i pujant i baixant arribem al mas de Vilatorrada.
Agafem el mal enquitranat camí de Callús al Serrat i quan s’acaba la pujada tombem a la dreta tot deixant-lo anem cap a la granja d’estruços i baixem als Tolls de la Vall, passem el gorg del Xuclador i comencem a pujar cap a la carena de les Valls i seguim la pista fent ondulacions fins arribar al Mirador de Montserrat, desfem el camí d’anada i arribem a Santpedor.

Riera de Bellver

Cal Mariano

• Photo of totof

totof Oct 5, 2013

Rosella híspida (Papaver hybridum) és una fanerògama boreal pertanyent a la família de les papaveràcies nativa a Europa i repartida arreu del continent, fins a Noruega al nord.És freqüent a la península ibèrica i també és present a l'Àfrica del Nord i Àsia fins al Pakistan, ha estat naturalitzada a Austràlia, Nova Zelanda i Amèrica del Sud (Argentina, Xile) i introduïda també a l'est (Pennsilvània i Carolina) i oest (Califòrnia) dels Estats Units. El seu nom binomial prové del llatí «papaver» păpāvĕr, vĕris, nom per a referir-se a la rosella i «hybridum» que significa "híbrid" És una planta anual, ruderal, similar a la rosella, però amb pètals més petits, de color vermellós / carmesí més pàl·lid i fruits (càpsules) que són subglobulars i hirsuts (gairebé espinosos).
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/santpedor-mirador-filosa-cerarols-cal-garges-argencola-portell-de-colldeforn-vilatorrada-santpedor-3017579/photo-1244537