Uploaded December 11, 2017

Recorded November 2017

8.3

near Santpedor, Catalunya (España)

Santpedor - Corriols - Mas Tarradelles - El Pont de Cabrianes - Les Tàpies - Les Quingles - Calders - Riera de Malrubí - El Riu-sec - Fucimanya - Sant Martí de Serraïma - Sallent - Séquia de Manresa - Comabella - sant Francesc - Santpedor

Sortim de Santpedor , per les piscines on agafem un caminet pel lateral de la via i anem a buscar el corriolet de sota la solella del Gaver al pla dels Abadals, travessem la via per sota un pont i tot seguit agafem el corriol de l’esquerre que ens baixa fins el camí del Martorell que agafem cap a la dreta , travessem la sèquia de Manresa, passem pel mas Terradelles.

Seguim baixant suaument i anem a travessar la C-1411, anem a buscar el canal de la Fabriqueta, que ve de la Corbatera coincidint amb el GR-4, tombem cap a la dreta i el seguim fins el Pont de Cabrianes, passem el pont i el primer camí a la dreta ens comença a enfilar pel Serrat del Galobard.

Continuem cap al mas de Les Tapies, des del Ermot dels Gitanos fins La Guardia, passant per Les Quingles i el mas de Mont-ros anem fent senders, camins quasi perduts i pistes, un pica-pica com si diguéssim, tot i fer pujada els del tot ciclable, d’aquesta manera arribem a La Guardia i per un camí ben arranjat a Calders.

Ara baixem a La Vall pel sender de la Baga del Bosquet, bastant malmès i amb forces xaragalls, travessem la riera de Malrubí i anem a fregar Artés pel camí dels Horts, pugem a Les Planes i baixem cap a Riu-Sec i Casanova fem una ziga-zaga a la carretera d’Avinyó i travessem primer el Riu-sec i desprès la Gavarresa.

Anem pujant sense parar cap a Fucimanya i el Montcogul seguint el PR a trams al arribar al punt mes alt canviem de vessant baixant per un corriol primer i desprès la pista que ens deixa a Sant Martí de Serraïma i ja per pista de luxe baixem fins a Sallent, travessat Sallent anem a buscar la séquia, agafem el corriol que va pel costat.

Seguim el corriol uns vuit quilòmetres, passem pel roure Gros de la Séquia on ens creuem la traça d’anada i això farà que el recorregut tingui forma de vuit. Deixem la séquia per agafar un camí que ens porta cap al pont penjant que ens permet travessar el riu d’Or, seguim un parell de camins que ens porten a Comabella. Arribem a la carretera de Santpedor i la travessem, ull que hi ha molt transit, a l’altre cantó agafem el camí que ens porta cap a Sant Francesc i ens enfilem per la Serreta per anar al inici de la ruta.

Santpedor-Calders-Fucimanya-Séquia de Manresa from Pedalant la gent s'entén on Vimeo.