Uploaded April 23, 2018

Recorded April 2018

6.4

near Santpedor, Catalunya (España)

De seguida deixem el camí del Cortès per seguir el que va cap al Gras Vell, el camí no és gaire bo i puja i baixa un parell de cops fins arribar al mas, aquí encara un fort repetjó i després va fent ondulacions fins que baixa decidit a creuar el torrent de Bogadella, que creuem a gual i que no sol portar mai gaire aigua.

A l’altre cantó, agafem el camí que puja cap a Sortim de Santpedor pujant pel camí de Vallbona fins a cal Mariano, on el deixem per agafar, en baixada suau, el camí de Vilaclara, hi passem pel costat i seguim baixant, amb més pendent, fins arribar a la riera de Bellver, la creuem per un pas encimentat, pugem una mica i després de pla arribem a la Tosa, marxem cap a la dreta pel camí de Viladelleva, el camí va pujant amb poc pendent, amb algun repetjó entremig, i el deixem quan trobem a l’esquerra el camí que va cap al Cortès.

A l’altre cantó, agafem el camí que puja cap a Cererols, passem pel mig del llogaret i agafem un camí que marxa cap a la dreta, que passant per cal Riera de Cererols, ens puja fins el runam salí de Sùria, marxem per un el camí de l’esquerra que baixa cap a les Guixeres, on podem trobar algun forn de guix, ara ja en desús, seguim baixant fins a les ruïnes de sant Pere del Puig.

Marxem per una pista que va desmillorant fins arribar a un punt molt pedregós, després va millorant fins a Garges, on agafem diverses pistes bones que ens portem fins a cal Ticó, abans d’arribar-hi trenquem a la dreta per un camí que s’enfila de valent una quatre quilòmetres, després una bona baixada seguit d’una pujada ens deien a la Creu del Perelló, lloc con va ser mort el maqui Ramon Vila "Caracremada".

Ara el camí, després d’una baixada i una pujada, ens porta al camí de Castellnou, l’agafem cap a la dreta pujant, amb pendent moderat, fins a la torre del Moro i el turó de Cellers, a partir d’aquí fem una llarga baixada fins a la Carrerada, amb un últim quilòmetre amb fort pendent. Agafem el camí en direcció a Santpedor, amb pendent suau al principi i un bon repetjó entremig per després planejar fins als plans de Ridor.

Deixem el camí i agafem el que marxa cap a l’esquerra, que ens porta cap al serrat dels Emprius i desprès va fent ondulacions fins el pla de Gàver on comença a baixar amb fort pendent fins a vorejar el serrat dels Morts, amb pendent suau acabem de baixar fina a creuar el riu d’Or, anem a buscar el camí del Lluça que puja i baixa fins a creuar el torrent de Ceba-roja i entrem a Santpedor.

Camí de Vilaclara

Riu d'Or

• Photo of enllà

enllà May 2, 2019

Ruta pistera amb un bon desnivell acumulat que ens porta, sortint de Santpedor a passar molt a la vora dels dos runams salins del Bages. A l'arribar al runam salí de Súria trobem que la pista està tallada i cal trencar a la dreta per agafar una pista nova segurament construida per l'empresa que gestiona el runam.
    Durant la ruta trobarem forns de guix.

• Photo of totof

totof May 2, 2019

Moltes gràcies enllà per comentar y valorar la ruta.