Uploaded October 26, 2009

Recorded April 2008

8.7

Viewed 1959 times, downloaded 60 times

near Santpedor, Catalunya (España)

Santpedor - Brugueroles - Castellnou de Bages - Serrat del Maurici- Balsareny - Sant Cugat del Racó - Santa Margarida de Viladepost - Portell del Llop - Viladelleva - Cal Filosa - Mirador de Montserrat - Santpedor

Sortim de Santpedor seguint les marques grogues i vermelles de la Berga-Santpedor, pujant i planejant anem cap a Brugueroles, baixem cap al riu d’Or, passant pel costat de la font de Brugueroles, travessem la riera a gual i anem pujant suaument pel seu costat aigua amunt, tornem a travessar-la abans de deixar-la per pujar cap a cal Flequer.

Voltegem e cal Flequer i encarem un tirapits per després planejant anar a buscar el riu d’Or i la carretera de Castellnou de Bages, la seguim en direcció al poble uns metres i tombem pujant cap al turó dels Cellers, passem pel costat de la torre del Moro i anem baixant per la pista cap a la carretera de les Vilaredes, més avall trobem una bifurcació a la dreta que va baixant molt suaument fins a trobar el trencant que marxa per la carena de l’Obaga Fosca, anem baixant amb un repetjonet abans d’arribar al serrat del Maurici, seguim baixant i arribem a Balsareny.

Sortim de Balsareny anant a buscar el traçat de l’antic ferrocarril de Manresa-Berga, que va pujant suaument, passem per sota el castell de Balsareny i anem a parar a la carretera vella de Berga, fem un parell de rotondes per anar a l’altre cantó de la C-16 encara pugem una mica per baixar a buscar la riera del Mujal que creuem un parell de cops una a gual i l’altre per una palanca i arribem a la carretera del Mujal i tot seguit arribem al poble.

El passem vorejant-lo, encara per la pista enquitranada anem pujant amb una pendent progressiva fins a Sant Cugat del Racó, arriben a l’església romànica, fent un repetjó per visitar-la, seguim endavant i tornem a trobar la carretera i baixarem fins la riera de Sant Cugat, quan hi arribem agafem una pista a l’esquerra que va marxant riera avall, deixem les marques de la Berga-Santpedor, però ara el nostre camí coincideix amb les blaves i blanques de la Rasos Manresa, la pista que és molt bona va baixant fins a trobar la carretera de Súria.

A l’altre banda de la carretera agafem la pista que passa per Santa Margarida de Viladepost del Puig, el camí que seguim anirà augmentant progressivament la pendent per acabar al arribar a una bassa on hi ha una bifurcació, a l’esquerra aniríem a la Creu del Perelló, nosaltres anem cap a la dreta baixant i pujant una mica sense perdre alçada arribem al Portell del Llop.

Comencem a baixar cap a Viladelleva fent un petit repetjó a sota el puig de Sans, la pista amb algun tram erosionat té també algun baixador fort, més enllà de Viladelleva passem per cal Pascual hi arribem fent algun tros formigonat, marxem més aviat planejant fins arribar a una rampa de baixada formigonada que ens deixa al camí amb quitrà pobre de Callús al Serrat.

El seguirem fins a la Tosa i el deixem abans d’arribar-hi tombant a la dreta per baixar cap a la riera de Bellver la travessem a gual i comencem a pujar pel camí de Vallbona més amunt ja planejant arribem a cal Mariano on fem una petita baixada arribant al Mirador de Montserrat que passem per la vora tot pujant fins arribar a un collet ja a les vistes de Santpedor on hi arribem deixant-nos caure.

Gual - Riu d'Or

La Baga

Viladelleva

urioliva Jun 8, 2014

Amb la calor d'avui, molt dura! Segurament en dies més freds és més asequible. De Balsareny a Sant Cugat el track es tot per carretera (he intentat anar pel GR pero el cami esta molt brut), uns 7-8km¿?...amb unes bones pendents! Despres quan agafem la pista de la Rasos Manresa...el camí es molt trencacames amunt i avall constantment (com la majoria de la ruta) pero es fa prou bé (jo l'he fet amb rampes a les cames i no he posat peu a terra). He afegit visita al Fortí de Maurici i al Castell de Balsareny. Important tenir en compte que des de practicament Balsareny a final de ruta no hi ha fonts (o jo no les he vist) ni es passa per cap poble. En general, bona ruta, amb bons camins, potser massa asfalt pero divertida en el fons!

• Photo of totof

totof Jun 13, 2014

Hola urioliva, m’alegra que t’hagi agradat en conjunt la ruta i tens raó que el tram del Mujal a Sant Cugat es tot asfalt, en aquest enllaç varem deixar-lo una miqueta abans a l’alçada de les Esglésies (http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3450393).
    Gràcies per comentar la ruta.
    Salut!!

urioliva Jun 13, 2014

L'enllaç que m'has posat no funciona. Jo vaig intentar deixar el camí pel GR pero està bastant brut el tram primer just deixar l'asfalt. Aixi que vaig seguir una mica més per asfalt i vaig empalmar amb el GR passant per sota les Esglesies, rodejant-les i continuant despres per asfalt altre cop fins a Sant Cugat. Es troben a faltar fonts ara en aquesta epoca, la ruta molt completa! Sortiu des de Santpedor? Jo vaig agafant tracks per descobrir la zona i poca gent s'apunta a anar aixi a l'aventura! :P

• Photo of totof

urioliva Jun 13, 2014

Vaig agafar el mateix caminet per evitar una mica l'asfalt. I amb el track que m'has passat...crec que algun dia faré una mescla entre els dos, pujar cap a Castellnou i Sant Cugat, acabar de pujar a Castelladral i tornar per la banda de Suria i Callus. A veure quan m'hi poso i que surt!