Uploaded December 29, 2016

Recorded November 2016

5.3

Viewed 1969 times, downloaded 203 times

near Santa Pau, Catalunya (España)

Espectacular ruta de tardor pel parc de la zona volcànica de la Garrotxa. Gaudim d'un dia assolellat i en ple esclat dels colors de tardor a les fagedes. Sortim de Santa Pau amb el bon regust de la panoràmica sobre l'església i de l'entorn de la Plaça Major que ens ha ofert el mirador habilitat a l'entrada del poble, i posem rumb en direcció al Volcà de Santa Margarida. Aquest tram de pujada al volcà, d'aproximadament 4 quilòmetres, és el més exigent del recorregut, amb unes rampes entre fortes i molt fortes. Després d'aquest tram, el perfil és més benèvol, i permet adreçar més atenció a gaudir de l'entorn per on circularem. La primera fageda que creuarem és la marcada com a Fageda de la Serra de Fontpobra, no és el tram més espectacular, però ens permet anar fem boca del que ens espera. Seguim en sentit ascendent, i ens desviem lleugerament de la pista per anar a buscar un sortint del la Serra de Finestres, on tenim una panoràmica privilegiada de la vall. A partir d'aquest punt, el perfil és amb tendència descendent, i al cap de pocs quilòmetres entra a una fageda espectacular, que és la joia del recorregut. Una vegada creuada ens acostem a una altra talaia de la vall, situada a l'escultura de la Dama de la Garrotxa. A partir d'aquest punt només ens queda un punt singular, el salt d'aigua de la riera de Sant Martí.
Ruta molt recomanable, especialment a la tardor.

Accés al parc

Collada de Fontpobra

Dama de la Garrotxa (panoràmica)

Fageda Serra de Finestres 1

Volcà Santa Margarida

• Photo of Madveras

Madveras Apr 4, 2017

Una ruta de 10/10, la vam fer aquest diumenge y vam disfrutar molt!, es espectacular!

• Photo of Rcreus

Rcreus Apr 4, 2017

M'alegro que hagis gaudit del recorregut. Si tens l'oportunitat de repetir a la tardor no la deixis perdre !

• Photo of rogerserra

rogerserra Jul 28, 2019

El tram del volcà santa margarida ara està prohibit a les bicis.