• Photo of Sant Vicenç dels Horts-Castell de l'Eramprunyà per 'la Romana'-Penya del Moro-Torrelles-Sant Vicenç

1908

October 8, 2017

October 2017

near Sant Vicenç dels Horts, Catalunya (España)

Ruta molt variada: pista, trialeres potents, corriols i visita cultural inclosa en el pack!

Pugem de Sant Vicenç a Begues per carretera i, abans d'arribar a Torrelletes, agafem una de les pistes que porta cap al Sosiego i les seves dures rampes. Seran les pujades més exigents de la ruta. Després, tot és més suau.

Un cop a Begues, anem cap a l'esplanada de la Clota a buscar l'inici de la famosa trialera "la Romana". Farem només la primera part (la més assequible), que té punts insalvables on haureu de descavalcar, però es pot fer en un 90%. Si ets endurero, segur que la fas tota. Si podeu aixecar la vista del terra, admireu el paisatge: el Garraf, el mar, el cim de les Agulles... Magnífic!

Després d'uns quants sotracs i l'adrenalina a tope, sortim a la pista que ens porta al Castell de l'Eramprunyà, que pertany a Gavà. Les vistes són impressionants. Actualment (oct. 2017) no s'hi pot accedir perquè s'hi fan obres de consolidació. Només hi ha visites concertades el segon diumenge de mes. Tot i així, val la pena fer-hi una ullada.

Tornem cap a Begues per pista i encetem una tanda de bons corriols fins al Pi Gros. Fem el corriol de Sant Sadurní i anem cap a la pista que puja a la Penya del Moro. Ens dirigim cap al Serrat de Can Güell i fem un senderet molt guapo i força tancat que ens deixa a la urbanització de Vallirana Park. Aquí fem uns quants carrers asfaltats i anem de nou a buscar pista (a l'entrada de la pista, vora els contenidors, hi ha una font). Alerta! Al final de la pista trobareu una tanca. Obriu-la i torneu-la a tancar bé per evitar problemes amb el propietari.

Seguim baixant per senderets molt divertits fins a la pista de Santa Maria de Cervelló. Pugem fins al dipòsit de Torrelles i anem a fer la trialera "pota negra" del dia. Molta pedra i arrels. La cirereta de la ruta!

Un cop baix, sortim a la carretera i tornem cap a casa.

Espero que us agradi la ruta!