Technical difficulty   Easy

Uploaded July 9, 2014

Recorded July 2014

6.8

near Sant Quirze del Vallès, Catalunya (España)

Aquesta ruta és una ruta ideal per a gent ja iniciada en el món de la BTT, que tingui una mica de rodatge ja que tot i no ser molt exigent (800+ de desnivell), la pujada al Tibidabo consta de 13 km seguits de pujada constant (sense cap pendent exagerat, però constant).

La ruta és circular i comença i acaba a Sant Quirze del Vallès. Des de Sant Quirze anirem a agafar la Via Verda del Vallès que ens portarà a l'estació de Bellaterra dels Ferrocarrils Catalans de la Generalitat. En aquest punt abandonarem la Via Verda per dirigir-nos a l'UAB. Atrevessarem el campus, passarem pel costat del Sincrotó Alba i tot seguint un carril bici que passa pel costat de la Riera de Sant Cugat arribarem a Cerdanyola. Allà per fi agafarem de nou pista i començarem la pujada.

La pujada transcorrerà per una pista en molt bon estat, molt ample i transitada, de 13 km amb poca pendent. Durant el transcurs de la pujada gaudirem de molta vegetació al primer tram i d'unes vistes espectaculars de la ciutat de Barcelona.

Per arribar al Tibidabo ens caldrà fer un tram d'un kilometre per carretera.

A la baixada, marxarem en direcció Les Planes. La baixada pel meu gust consta de massa asfalt ja que del Km 27 i fins al 30, on travessarem l'urbanització Sol i Aire, tot és carretera o carrer. Aneu amb compte quan passeu per aquesta urbanització ja que els carrers son de doble sentit, amb poca visibilitat i no hi ha voreres. Això fa que els cotxes aparquin al mig del carrer i hi hagi un pas molt estret.

Després d'aquest tram tornarem a entrar a pista. Una pista que ens durà fins a la Riera de Sant Medir que ens guiarà fins al nucli urbà de Sant Cugat del Vallès. Aquí tornarem a agafar el carril bici. Passarem pel Parc de la Pollancreda, el Monestir de Sant Cugat, el CAR i arribarem al Polígon Industrial de Can Sant Joan.

Travessarem el Polígon en direcció a Sant Quirze del Vallès. Atacarem la darrera pujada del recorregut. Potser la més dura de totes si arribem cansats i baixarem direcció Can Camps per un camí molt divertit per finalitzar la ruta.

NOTA: Aquesta ruta es basa principalment en aquesta altre ruta però té alguna petita variant, sobretot a la tornada després de passar el Polígon de Can Sant Joan.

• Joan biker Mar 14, 2016

Muy buena ruta para aguantar un ritmo constante, sobretodo en la subida al Tibiado. Recomendable para un nivel medio.

• Photo of jordialbalate

jordialbalate Feb 2, 2017

una puta mieeeerda comeme los huevos

easy

• Photo of RogerCAT

RogerCAT Feb 2, 2017

Hola jordialbalate. Fijate que el EASY habla de dificultat tècnica. Esta ruta és fàcil en cuanto a dificultad técnica, que no quiere decir que no sea dura en cuanto a esfuerzo físico.

Espero que te lo hayas pasado bien.