5.4

near Bas, Catalunya (España)

2/04/2011
Sortim de l’Estació d’en Bas i per bici carril fins St. Feliu. Des d’aquí continuem per la carretera vella fins a les Planes. Dins el poble passem per l’església i comencem a enfilar-nos muntanya amunt. Pel costat d’un horts anem a buscar la pista que puja a la Xoriguera, en un traçat molt còmode. Avanç d’arribar a la Xoriguera, trobem un primera casa, on en una paella de dretes veurem una tanca. La creuem i ens desviem del recorregut per anar a veure un roure monumental. No reculem i continuem per un corriol amb trams una mica bruts, però es poc tros. Deixem la Xoriguera enrere, i continuem per el mig del bosc, en un tros una mica perdedor. Al final ja per un corriol molt més maco hem d’arribar a St. Pere Sacosta..
De St. Pere, ens dirigim al Masnou i cap l’antena per baixar fins al Coll d’Úria, tot passant per la font Grossa. Des del Coll anem a Sobremont i al Plà de Sesarques per arribar de nou a en Bas per la Cau.
(Al Masnou volem estalviar una mica i passem per sota la casa. Mal fet, i hem perdut. Busqueu la pista correcte per sobre de la casa)