Uploaded August 5, 2009

Recorded August 2009

7.7

near San Mateo, Valencia (España)

salida desde sant mateu con llegada a la segunda cima mas alta de la comunidad valenciana con 1277m de altura, que ademas incluye la subida de la mola de xert que dificulta aun mas la subida. puede llegar a ser una ruta muy dura si se toma muy enserio la subida, aunque si se toma con calma es muy entretenida por la variedad paisajistica.
el tiempo incluye el almorzar las cervecitas del final y las demas paradas, asi que sin parar el tiempo va a ser mucho menor, sobre 2h y 40 minutos

• seton75 Aug 20, 2013

Vaig fer-la el diumenge 18 d'agost. La ruta és perfecta, però les meves cames no tant. Em vaig quedar a 3 quilometres de coronar el cim del Turmell, però entre que anava sol, no disposava de més aigu i la calor que feia, vaig decidir donar la volta i tornar-me cap a Sant Mateu. L'any vinent o per la Setmana Santa aniré millor preparat i espero arribar fins a dalt.

• Photo of BIKER VINAROS

BIKER VINAROS Aug 21, 2013

M'alegra que t'agradés, la veritat es que els últims 3km son mortals jeje.
    En cuant a l'aigua, no ho vaig posar al comentari de la ruta, pero s'en pot agafar a tres llocs, la primera just després de pasar xert, que a ma dreta están els "llavaderos" d'allí surt molta aguia i fresqueta, després just antes de començar la pujada al turmell, en un pas de barranc hormigonat entres a ma esquerra y també hi ha una font (encara que de vegades al estiu es seca) y per últim dal de tot del turmell, a la caseta de vigilancia, si vas a la part de detrás hi ha un lloc que hi ha una rajola blanca, si l'apartes hi ha un grifo i surt aigua, pasa que aquesta es aigua de pluja i no se si será massa bona per veure.....

Ja em contarás que tal va el pròxim intent de conquistar el cim!!