xcanal
328 4 0
  • Photo of Saldes: a l'ombra del Pedra...

Uploaded September 8, 2015

Recorded September 2015

4.6
9.3

near Saldes, Catalunya (España)

Sortida endurera 5 estrelles en un marc incomparable de pedra, gel, fang, i fins i tot una mica de neu... avui tocava portar la colla al meu terreny.
La sortida consta de tres baixades i un parell de pujades força tècniques i exigent.
Comencem a Pleta Palomera (pugem amb cotxe per una carretera força pringadeta com es d'esperar per la Puríssima...).
La Primera baixada és la dels Graus, reseguint la Riera Salada amb trams de roca molt i molt tècnics (al menys per mi).
El segón tram no és tant tècnic, permet fluix pel curriolet i gaudir del boscos que et porten fins a la pista de l'Obaga. Seguim fins el pont de Saldes i piguen fins al poble.
Seguim fins a Coll d'Euga (el track segueix la pista, però en sortides posteriors he re-descobert el curriolet que va just per sota, aconsello aqueta variant).
La tercera baixada és la Grevoleda, no és gaire llarga però és sostingura, normalment molt humida i fang a la part baixa... tampoc té desperdici.
Arribem a la pista de Gresolet, just on comença l'estret i enfolem "la pujada", i dic la pujada ja que no és broma... Passem el santuari de Gresolet i seguim pujant per pista encara fins al Coll de la Bauma.
Ara toca un tram de curriol per tornar a fluix d'un curriol molt xul.lu fins al Coll de la Bena.
Arribem a Gisclareny i travecem fins al Cap de la Serra i d'aquí, per un tram delicadet, ja que hi ha alguna esllavissadeta que s'ha endut el camí, fins al Coll de Lluria.
Ara toca "la baixada"!. De seguida comencen els revolts, el terreny cada cop s'emprenya més i les ziga-zagues s'encadenen una rera l'altre. És una baixada molt tècnica i mantinguda, egigeix un bon estat físic i no badar ni un instant!. Al cap d'avall, arribem a l'estret de LLuria i sortim a peu (50 m. aprox.) per dintre el torrent.
Arribem a cal Ferré i d'aquí pugem capa Saldes, per la pista de Gresolet, amb un sonriure a la cara que triga dies a desapareixer.
Salut!.

• Photo of albert0

albert0 Apr 11, 2017

Impresionant

• Joan Gelabert Babot May 25, 2017

Actualment del cap de la serra a lluria es un infern que no paga la pena .Fa 17 anys estava millor pero ara excepta algun tram xulo la resta es una masocada per explicar que has fet aixo am la bici res mes....

• Photo of xcanal

xcanal Jun 5, 2017

Joan Gelabert, no entenc ben bé els comentaris que fas... la baixada de Llúria és difícil.. no pas "un infern"!... Actualment hi ha un parell d'esllavissades que cal sortejar en compte, res més.
    ..."fa 17 anys..." probablement estava millor, però el temps no l'atura ningú... ni les inclemències del temps, que constantment transformen el paisatge.
    L'últim comentari "la resta es una masocada per explicar que has fet aixo am la bici res mes", encara l'entenc menys.
    La meva intenció, no pretén ser una bacil.lada, simplement he penjat una ruta que personalment m'agrada molt i l'he volgut compartit amb la gent que disfrura de la bicicleta en paratges com aquest. Crec que la descripció que vaig fer és detallada i no diu cap mentida.
    Sento que no l'hagis gaudit :-( , però en tinc alguna altra que potser t'agradarà més.

Salut!

• Joan Gelabert Babot Jun 14, 2017

No era la nostra intenció molestar a ningú .... Es unaltre opinió mes. Som una colla amants daquest btt mes muntanyenc que ciclista tenim molta experiència que es remonta als anys 1088 en el que nem ser pioners e innovadors en aquest estil de btt. Nosaltres mateixos rebi am criticàs en els nostres itineraris si eren o no aptes per fer-los am btt... Sabem dons de que parlem ... tenim un bon corricol de itinerari tan a casa nostre com a fora el comentari no es fortuit va esta consensuat per tots es cert que la apreciació si agrada o nor es una apreciació. Molt personal i el que pot ser fantastic per un pot ser un infern per unaltre... si em dit el que em dit no es ni per la manca de bellesa dificultat etc ... Creiem que en cuan a ciclabilitat no arriba als mínims % nostres i per aixo dèiem que no paga la pena .... pero per unaltre pot ser unaltre opinió ... Si que te trams de gran vellesa pero breus .... company tan de bo ens pugem coneixa segur que ens entendríem molt be tenim moltes mes coses que ens apropen que allunyen podríem compartir alguna ruta segur que ens ho passariam molt be ... tampoc en som tans que ens agradin a questes rutes simplement ha estat matisa millor una opinió disculpem si te molestat i a rreveure i com diu un amic : salud i muntanyes