7.6

near Sabadell, Catalunya (España)

Des de Sabadell baixem fins al riu Ripoll, direcció Besos fins a Ripollet, on remuntem pel polígon industrial per l'avinguda Torre d'en Mateu fins al ecoparc del valles.

Deixant enrere Ripollet anem ja per via de terra paral·lelament a les vies del tren fins a Sta Perpetua de Moguda (abans hem de creuar per sota les vies amb un pas senyalitza't i preparat). Pels carrils bicis anem fins a la Riera de Caldes, on remuntarem sempre per la vida verda i senyalitzada (molt fàcil i ciclable).

Al arribar a Palau Solità i Plegamants ens desviem cap a l'esquerra agafant el cami que ens portarà fins Setmenat (totalment ciclable, mig asfalt mig terra, i amb alguna zona amb bastant bonys).

Al arribar a Setmenat creuem el poble fins que arribem al Passeig del Castell, on tornem a trobar indicacions molt clares i una via de terra pero molt ben aplanada i sense grans desnivells que ja ens porta al Castell de Guanta.

Al tornar baixem del Castell i agafem el desviament de l'esquerra i tot seguit a la dreta!! (jo m'he equivocat 50m amb una pujada molt forta). Hem de seguir tot el camí que ens porta a Castellar del Valles. Aquesta es la part menys amable del camí, perque ja que es tracta de descens es una pista de terra amb moltes pedres i terreny abrupte, així que he decidit fer la pujada per la carreta però es pot fer també per vies de terra.

Un cop a Castellar de Valles, agafem la Ronda de Llevant direcció la pista d'atletisme on tornes ha agafar vies de terra fins a tornar Sabadell. Has d'anar a parar sempre fins a la ronda de Tolosa i pujar fins a l'unica masia que es veu. Des de allà sempre es descens fins al riu Ripoll. Tens varies maneres de baixar, sempre tenint en compte que has d'anar cap a la dreta.

Un cop al riu Ripoll s'ha de pujar a Sabadell, jo prefereixo pujar per la via peatonal que puja o baixa cap a la pista d'atletisme (denominada popularment com Pujada Z, pista coberta). M'agrada perque es peatonal, gracies a la superfície tens poca fricció i a part te bones vistes.

RESUM: Bona ruta de 50km, relativament fàcil, excepte la pujada al Castell de Guanta, que es el motiu de la ruta. Vies bones o molt bones, excepte el tram de Palau fins Setmenat, que seria abrupte i amb forats i el tram de descens del Castell de Guanta fins a Castellar. La recomano totalment per les bones vistes i la ronda de la Riera de Caldes. Poso Moderat pels quilometres i la pujada al Castell.