3.3
6.5

near Oristà, Catalunya (España)

Ruta vermella. Rocaguinarda i St. Nazari

• Photo of meri MMA

meri MMA Oct 1, 2019

El recorregut que ens ofereix la ruta vermella és una representació dels valors amagats que podem trobar entre els boscos d'Oristà: esglésies romàniques, històries de bandolers i de maquis, fonts amagades que neixen a la mateixa terra i brollen poc a poc formant petits torrents, turons que pugen i baixen i cames que no descansen si no és per fer un bon esmorzar o bé per contemplar el paisatge que s'acosta cap al Pirineu sense pressa. Camps de cereals, petites bosquines de pi blanc amb roure i alzines i un sotabosc ple de sorpreses. El millor d'aquesta ruta és que un cop l'has feta marxes a casa satisfet d'haver descobert un seguit de racons amagats al cor del Lluçanès. En aquesta ruta ens adonem que el paisatge d'Oristà presenta singularitats de tipus Mediterrani i també d'ambients molt més humits, en part degut als petits turons, cingleres i vessants que donen per créixer a un gran nombre d'espècies vegetals.