4.2
8.4

near Piera, Catalunya (España)

Preciosa ruta circular per la zona de Ca n'Aguilera passant per la Font del Xucla, la Font del Ferro i la Font d'en Sala. La ruta passa majoritàriament per corriols perfectament transitables amb bicicleta.

Sortim de Piera per enfilar-nos per la Riera de la Guinovarda cap al Bosc de l'Àliga i Ca n'Aguilera. Seguim per la riera 300 m i ens desviem cap a la dreta pel camí que ens portarà fins a la Font del Xucla (o font del Peret). Aquesta font està molt amagada darrera un roure a un revolt del camí. La font està en mal estat i no s'en pot beure aigua. Continuem pujant pel cami que es converteix en corriol i ens puja fins al camí principal a la Fembra Morta.

Allà prenem 300 m el camí principal de pujada i prenem un corriol a l'esquerra per les Marelles fins a Can Soteres. Estem pràcticament damunt del túnel del Bruc. Passat Can Soteres comencem la tornada prenent el trencall a l'esquerra i passats uns 800 m un corriol a la dreta, que ens baixarà a través del Cingle dels Roquerols fins a la Font del Ferro. D'aquesta font brullen aigues ferruginoses que antigament se'ls atribuia característiques medicinals. Des de la Font del Ferro reprenem el camí principal passant per la Collada de Cal Muset, prenem un trocet de corriol i reprenem el camí principal al Coll de Cal Muntaner fins al Turó de l'Avellana. Enmig d'una baixada prenem el corriol de l'esquerra fins baixar al camí de la Font d'en Sala. Pujem 1 km per anar a la concorreguda Font d'en Sala, amb aigua potable, una petita bassa i un salt d'aigua que porta les aigues pluvials. Tornem enrera pel camí fins a Ca n'Aguilera i d'allà retornem fins a Piera.