Time  one day 8 hours 43 minutes

Coordinates 2081

Uploaded March 31, 2013

Recorded March 2013

near Rocafort de Queralt, Catalunya (España)

Ruta que segueix el GR175 i que ens permet visitar els tres monastirs: Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges. He organitzat la sortida en dos etapes. La primera m´ha de portar de Rocafort de Queralt a L´Espluga de Francolí, la segona em torna a Rocafort. Nomes sortir de Rocafort, enfilem el Comaverd, son 7 kms. especialment durs, una bona part els he de fer empenyen la bici. Una vegada dalt, comença el descens, per trams de trialeres i amb moltes pedres per arreu, fins el Pont d´Armentera es fa realment dificil. A partir d´aqui el cami es per pista fins a Santes Creus. Per anar cap a L´Espluga, hem de travessar el Tossal Gros, un altre coll complicat, amb molta pedra que fa inviable pujar-lo en bici. Aquest coll está entre Figuerola i Prenafeta. El descens d´aquest coll val la pena fer-lo per algun dels camins alternatius, doncs el GR es una trialera amb moltes pedres i s´ha de fer a peu. De camí a L´Espluga, pasem per Montblanc, ja per pista mes o menys planera, tot i que l´esforç del dia pasa factura en aquests darrers kilometres. Comencem la segona etapa visitant Poblet, l´unic dels tres monastirs que vaig poder visitar. Despres agafem pista direcció Vallbona de les Monges, hem de pujar fins els 750 metres, però es una pujada llarga, amb paciència i un estat fisic mitjanament bo, es pot fer. Un dels inconvenients d´aquest tram, entre L´Espluga i Vallbona, pot ser el vent, molt frequent a la zona, pot arribar a ser un serios inconvenient amb el que s´ha de lluitar. A partir de Vallbona de les Monges, ens tornem a enfilar una mica i ja planejem fins a Fores, des d´on baixem cap a Rocafort, fer que s´agraeix, doncs les forces comencen a justejar. Es una ruta dura, dificil, amb dos coll inicials, Comaverd i Tossal Gros, realment molt complicats, no per l´alçada, sino per ser molt verticals, sense ells la ruta seria molt asequible. Es una ruta exigent que demana un estat de forma mes o menys important, on tenim trams de pista, altres de trialeres, trams on hem d´anar a peu, hem de considerar el vent ..... en fi, no es broma ¡¡¡¡ tot i que mereix la pena.