near Riudecanyes, Catalunya (España)

Espectacular i completa ruta que ens porta per la Serra de Llaberia. La primera part té bastant d'asfalt (però sense trànsit) i la part final de la ruta serà de btt més pur (amb corriols, alguna trialera fàcil i camins de terra molt divertits)
Sortim del pantà de Riudecanyes (just al punt on comença el track hi ha un lloc on poder aparcar els cotxes sense problemes). La ruta comença de forma bastant planera i va per pista fins a Vilanova d'Escornalbou. Allí farem el primer collet del dia a la zona de Rifàs. Una pujada curta, però bastant intensa. Un cop coronem el collet de Rifàs, baixada fins a la carretera de Colldejou. Ens dirigim direcció a Colldejou, però al cap d'un parell o tres kilòmetres girarem a l'esquerra (ja veureu un rètol que posa "camí a Pratdip"). Ens espera un camí d'uns 7 o 8 km asfaltat molt agradable que ens durà fins a Pratdip (amb pujada al principi i amb baixada al final).
A Pratdip ja començarà una pujada molt llarga (d'uns 10-12 km que ens durà fins al encantador poble de Llaberia. Us aconsello agafar aigua a l'Ermita de Santa Marina (uns 3 o 4 km després de Pratdip), ja que a banda de ser una aigua boníssima, no en trobarem més fins a la tornada.
La pujada és molt agradable, amb desnivell constant però molt suau i amb unes vistes en tot moment absolutament increïbles. Just abans d'arribar a Llaberia, veureu a la dreta una pista de terra que ens durà fins a dalt de tot de l'observatori (915m). És una pujada bastant dura (amb terreny una mica desfet en alguns moments) i alguna rampa bastant dura. De totes formes, és 100% ciclable. A dalt de l'observatori, tindreu unes vistes IMPRESIONANTS!!
La baixada, la farem per la mateixa carretera fins a Pratdip. Llavors, quan arribem al Coll de la Llena, enlloc de tornar per on hem vingut, agafem una pista a la dreta en direcció a Montroig. Val molt la pena!!! Aquesta tornada és molt divertida, amb uns corriols i caminets espectaculars entre bosc. Aneu en compte, ja que hi ha una baixada de ciment molt divertida que només haurem de fer la meitat, ja que el track es desvia a l'esquerra per un corriolet i uns camins increïbles que ens duran fins a Montroig (veureu en el track que ens hem equivocat uns metres i hem tornat enrere -km 54-). Sobretot, agafeu el corriol de l'esquerra en aquest punt i no continueu baixant per la baixada de ciment!!
De Montroig, continuem per pistes i camins fins a Arbocet i tornada al Pantà.
És una ruta físicament bastant dura. Surten una mica més de 70 km i uns 1600+. És una ruta molt divertida, completa (amb una part d'asfalt i una segona part més "bettera") que segur que us agradarà. Molt recomanable!!! Tècnicament no té massa dificultat a banda d'algunes parts una mica pedregoses. Ruta 100% ciclable.
Calculeu unes 5-6 hores a ritme tranquil per fer-la. Ruta ideal per passar un bon matí pedalant.
Espero que us agradi!!!
Salutacions
Josep Suller

• Photo of Pichaco

Pichaco Sep 13, 2014

Hola Josep. No tardaré en hacer esta ruta tuya y mirando ke pasa x Pratdip he visto ke no habeis pasado x un sendero trialero facil super super guapo ke se coge antes de llegar al pueblo. Te aseguro ke es una mejora a tu supertrack. Lo hice en la cursa de Pratdip.Un saludo. Ya te contaré.

• Photo of Xurriu

Xurriu Sep 13, 2014

Al poble de Llaveria si que i a una font , entran a la plasa del poble a l'esquerra i a un arc entre mitg de les casas amb un cami que don a uns safretjos i alli i auna font ; amb btt es pot baixar i si no a peu que es ben aprop

• Photo of jsuller

jsuller Sep 13, 2014

moltes gràcies per la informació companys!!!

• Photo of Pep Lonely Rider

Pep Lonely Rider Dec 31, 2014

Excel·lent i completa descripció de la ruta, a ver si un dia de aquest la realitzo, salutacions !!

• Photo of jacordoba

jacordoba Apr 20, 2018

La marco como difícil por los KMs y desnivel, no por lo técnico. El 75% de a ruta va por pista o asfalto.
    Vistas espectaculares cuando llegas al observatorio. 100% recomendable.