Uploaded January 19, 2013

Recorded December 2012

4.9
9.8

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Una preciosa ruta per la Serra del Montsant. Sortida de l'ermita de Sant Antoni. Agafem el GR per dintre del riu sense perdua a excepció de la zona del Aiguabarreig, confluencia amb el barranc dels Pèlags. Hem de portar sempre el riu a la nostra dreta. No ens despistem al barranc de la Falconera !! Ben aviat arribem al Mas de Soleràs en una zona assolellada del riu, i després d'un parell de retoms ja comencem a veure el pantà de Margalef. Ara el camí ja és més fàcil fins a la mateixa presa. Agafem una pista asfaltada fins a un mirador i allí agafem una pista, el camí de les Espadelles, ja a la Serra de la Llena. Pel Coll de la Boronada, dintre de les Garrigues, arribem a la C-242 que ens duria a Ulldemolins, però en el primer senyal de GR l'agafem i directes a la Venta de la Llena. Aquí trobem un indicador cap a Sant Bertomeu. Camí una mica difícil però preciòs, a vegades no-ciclable. L'ermita està en un lloc de somni dintre de la muntanya. Ja de baixada traspassem el riu Montsant per un pont penjat i d'aquí fins a Sant Antoni pel mateix camí d'anada. Un recorregut com pocs. Vistes espectaculars. Bona pedalada amics!!!

agafem GR

Pal GR

• Photo of bttoci

bttoci Sep 20, 2016

La bajada por la ermita de Sant Bertomeu es excesivamente técnica con numerosos puntos no ciclables aunque el entorno merece la pena...para hacer trekin

• Photo of lluisma

lluisma Sep 20, 2016

Ok bttoci...El meu interès està moltes vegades en l'entorn. Entenc perfectament el teu comentari.