7.8

near Campdevànol, Catalunya (España)

Sortida desde Ripoll amb la intenció de coronar el cim del Taga.

Podem destacar els paisatges que veurem durant la ruta, però, per nosaltres hi ha massa "pujabike" i la baixada es tota pistera, es podria fer molt més divertida, sens dubte.

La primera pujada (11km) fins el Coll de Saltor es per pista pedregossa, en punts força trencada, després vigileu no perdre el corriol a la dreta just després del coll, doncs gairabé no es veu.

Es un corriol, preciós, per mi el millor de la ruta, uns 4km de corriol, amb punts imposibles de fer en bici, però fàcil a la resta del recorregut.

Un parell de ràmpes després del corriol agafem una pista asfaltada i tot seguit ens endinsem a un altre corriol/pista que farà pujada desde els Plans de la Massana fins d'alt el Taga, en molt punts només es podrà fer caminant, sobretot la ultima tirada fins la creu, 2km interminables de "pujabike".

Un cop allà podem gaudir molt poc d'un corriol, uns 2km de baixada "a full" vigilant amb 2 cordills per les vaques, un cop fet aquest corriol tot pista fins la carretera de Ripoll.

En resum, hi ha punts bonics, com el paisatge i el corriol en mig de la pujada, i molts punts fluixos, com el fet d'haver-hi massa "pujabike" i massa pista.