Coordinates 2008

Recorded June 2016

3.9
7.8

near Ribera de Cardós, Catalunya (España)

Sortida circular per la vall de Cardós (Pallars Sobirà) 100% pirenaica amb uns paisatges esplèndids i corriols per donar i vendre.

Des de Ribera ens dirigim cap al pont de Cassibrós on comença l'anomenada ruta dels Ponts Medievals que en un 80% és senderó fins al poble de Lladorre. La ciclabilitat no és total si bé depèn en gran mesura de la traça que tingui cadascú. El que segur que s'ha de fer a peu és un petit tram passat Arrós de Cardós, concretament en les Gorges de Lladrós on trobem un mirador. Val la pena l'esforç que després es veu recompensat en escreix camí de Lladorre i sense tocar carretera.

Podem carregar d'aigua ja que el track passa per la font de Lladorre. Fem un tros de carretera per remuntar fins al poble de Lleret (una altra font). La pujada és llarga si bé el desnivell és moderat. Sortint de Lleret enllacem per pista pedregosa amb el GR-11 i aquí si que suarem el que no està escrit. La panoràmica de la vall és brutal i s'albira enfarinada la Pica d'Estats; el sostre de Catalunya. A partir de la cota 1700 aprox el desnivell és molt fort i a no ser que aneu amb una ebike els dos peus aniran al terra pe remuntar uns 150 metres verticals (uns 20 minuts si es va per feina). El nostre objectiu és l'exigent Coll de Jou a 1835m de cota i que ens fa saltar a la vall d'Estaon passant per les Bordes de Nibrós: espectacular descens amb ginesta per tot arreu i pràcticament tot ciclable a excepció d'algun gir molt tancat i sempre per corriol.

Des de les Bordes de Nibrós el senderó suavitza el desnivell i anem resseguint el riu de Peracalç. Cal vigilar ja que sovint creuem petits torrents i els neumàtics van xops tota l'estona. Una preciositat ple de falgueres i senderó de 2 pams. Finalment arribem a la carretera d'Estaon a Bonestarre on surt un altre corriol, aquest més trialer i pedregós que et deixa just al càmping Pubill i a tocar de Ribera de Cardós.

En poc més de 25 km fem un quilòmetre vertical i 118 IBP

Coll de Jou / Vall de Cardós MTB 2016 from bttmania.org on Vimeo.

1-1 SORTIDA

19-1 CORRIOL TRIALER

• Photo of toni800

toni800 Jul 6, 2017

Ruta dura amb un entorn i unes vistes inpresionants