7.0

near Reus, Catalunya (España)

Sortida clàssica de diumenge al matí de Reus al castell d'Escornalbou amb tornada per Vilanova d'Escornalbou i Mont-roig.

Només comentar que avui hem fet dues petites variants en el recorregut:

La primera ha estat abans d'arribar a Riudecanyes. Quan pujàvem pel camí dels Molins hem trencat per un camí a mà esquerra que porta a una pista que ens deixa a la part alta del poble.
La segona variant ha estat inspirada a partir una ruta de Flonjall mentre pujàvem pel camí del carrilet de Vilamanya. Ell em va comentar fa uns dies que hi ha un senderó interessant que permet connectar directament amb la font de Vilamanya i estalviar un tram de pista.
En arribar al pla del Ma Gran, situat entre els masos de Brocà (esquerra) i de Ma Gran (dreta), avancem uns metres més per la pista i de seguida agafem a mà esquerra un senderó que al començament puja suaument entre alzines i és ciclable fins arribar a la meitat del seu trajecte on cal baixar de la bici i empènyer-la per un tram curt però molt costerut de pissarra amb pedra solta, Aquí més d'un company s'ha enrecordat de mi he,he,he!!
Després d'aquest curt però intens tram de pujada ve la tercera part, una baixada molt xula per corriol enmig del bosc. Aquest sender surt al camí vermell just davant de la font de Vilamanya.

Des de la font, ja enfilem pel camí vermell i sortim a la carretera i d'allà en poca estona arribem a l'aparcament del Castell.

Ja de baixada desfem un tram de carretera i de seguida agafem el camí de Vilanova que les màquines han arreglat...Seguidament baixada ràpida fins a Mont-roig per a esmorzar a la Penya Blaugrana.
Després cap a Reus pels camins habituals.

Temps de recorregut en moviment: 2 hores 59 minuts
Montbrió_del_Camp
Sender_font_de_Vilamanya
Camí_Vermell_(F.de_Vilamanya)
Ctra._Castell
VIlanova_d'Escornalbou

• Photo of flonjall

flonjall Nov 26, 2016

Tu no pateixis, company! Si la gent es queixa, dóna'm la culpa a mi, he, he,he.

De tota. Manera, jo sempre aviso dels trams a peu... Però com per a mi la bici és més un mitjà de gaudir dels camins i de la muntanya que una fi en si mateixa, reconec que no m'importa caminar . De fet, diria que m,agrada i tot, pq a quasi totes les rutes que penjo, hi ha trams a peu.

Salut!!!!

• Photo of JAMRO

JAMRO Nov 27, 2016

Si ja els ho vaig dir que m'havia inspirat en una ruta teva i que hi havia tram a peu, per si de cas, he, he,he....

Bromes a banda el senderó de baixada pel bosc d'alzines és molt guapo i m'ho van dir. A mi tampoc em fa res fer algun tram a peu, també hi estic acostumat i de tant en tant si vols fer coses noves toca fer algun bocí que no es ciclable 100% encara que no tothom ho veu igual i ho respecto.

Que vagi bé!!

• Photo of joaquimt

joaquimt Dec 24, 2016

Bon dia, avui hem fet la ruta, volia provar les dos variants que proposes (la teva i la d'en flonjall). Encara ho he variat una mica més , quan deixes el camí dels molins després d'una petita pujada surt un sendero a la dreta que més endavant comunica amb la pista. Una variant més.
    Gràcies per compartir les rutes.

• Photo of JAMRO

JAMRO Dec 24, 2016

Bona tarda joaquimt i gràcies per la info. M'anoto aquesta variant que has fet pel senderó per a passar-hi un altre dia, no el coneixia.