near Reus, Catalunya (España)

Ruta de dissabte iniciada amb pluja però amb previsió de millora del temps durant el matí. De tota manera, com divendres havia plogut bastant, decidim no marxar massa lluny (no sigui cas que plogui més) i "fer un Puigcerver" passant per Monbrió (on se'ns uneixen el Txaeska i l'Edu) i Riudecanyes.

Tanmateix, no ha estat un Puigcerver "normal", sinó que hem un tomb distint i bastant llarg per tal d'arribar-hi... 42 km des de Reus, en concret. Això m'ha permès de conèixer algun tram de camí nou o que només havia fet en sentit contrari.

En concret, es tracta del tram entre Riudecanyses i el Collet del Mas d'en Cases i entre Riudecols i Alforja, passant pel Coll de Banys. Tant un tram com l'altre tenen empits durs (però el terreny estava força bé, amb molt bona tracció i no massa perjudicat per la pluja), però el tram més dur ens esperava abans d'arribar a l'ermita de Puigcerver, ja que hem pujat pel "camí de les castanyes" cap al Coll de Cortiella. Aquest camí és molt bonic, però segurament és la manera més dura de pujar al Puigcerver. El tram de pujada és força més curt que el del camí que puja per la Creu de Formatge i, clar, això fa que les rampes siguin més dures... Particularment, hi ha dos empits al principi que no sempre he aconseguit fer damunt la bici. Avui sí, pq. el terreny ajudava. En canvi, no ajudava la humitat en el tram superior, on el camí presenta força afloració de roca mare. Però tb. me n'he sortit... Crec que és el primer cop que pujo tot aquest camí sense fer ni un peu a terra.

A l'ermita de Puigcerver hem esmorzat molt bé per 10 euros. Lògicament, és més car que a un poble, però val la pena i l'entorn i el tracte compensen tb. La parada ha estat una mica més llarga de l'habitual i ha servit per assecar la roba. Després de l'esmorzar, ens acomiadem del Txaeska i l'Edu, que tiren cap als Colls del Vicari i Duesaigües i la resta baixem ràpidament pel camí de la Creu de Formatge fins Alforja (crec que mai havia baixat per aquí, ja que sempre és millor aprofitar per baixar per corriols i trialeres, però per por al fang ho hem volgut fer fàcil).

Des d'Alforja, hem fet un recorregut que ja ve essent quasi habitual: pujada per la Urb. de les Barqueres fins a Servians, baixada pel divertit camí "trialer" i des de l'Aleixar, pujada al Mas del Garrut (per tal de superar els 1500+) i baixada del corriol de la Clandestina i algun corriolet més per la Urb. de Castellmoster.

En definitiva, una ruta dura físicament i, en general, moderada tècnicament (excepte algun tram puntual com part de la pujada al Coll de Cortiella o algun punt del corriol de la Clandestina).

DADES IBP

Análisis detallado del track analizado como Bicicleta (BYC)
Dificultad de la ruta: 129 BYC
Track : 2017-01-28-07-39-57.gpx
Modalidad detectada : BYC (Bicicleta)
Penalización condiciones del trayecto: 59 %
Fiabilidad del track original: A (1629/87/0/-/-/87)
Nivel de corrección aplicado al track: 0
Distancia total: 69.669 Km mi / ft ?
Distancia analizada: 69.669 Km

Tu condición física: 39

• Photo of Pep Lonely Rider MTB

Pep Lonely Rider MTB Feb 1, 2017

Hola Antoni, com sempre ruta explicada amb precisió i claredat, la veritat és que gaudeixo amb les teves explicacions, d'altra banda m'agrada que els teus companys de ruta fossin el Txeska i el Edu que cada dia és més tècnic i està més forta, un luxe de ruta i companyia.
    Salutacions cordials !!

• Photo of flonjall

flonjall Feb 2, 2017

Gràcies pels teus comentaris, Pep!

Sí, noi, bona companyia. Per a mi, de les millors coses del btt, la gent que vas coneixent (ni que sigui virtualment, com és el teu cas. Però un diumenge d'aquest estiu baixo i "ho arreglem").

Salut!!

• Photo of Txaeska

Txaeska Feb 2, 2017

Pep Llanerosolitario MTB, ja pots anar organitzant una ruta per les tres Cales!!