Uploaded February 12, 2013

Recorded February 2013

4.9
9.9

near Santa Eugènia de Ter, Catalunya (España)

Click for all RBTTCAT one day routes
Click for all WCRVBB saddlebag routes

RBTTCAT-01-LA VALL DEL LLEMENA

Aquest és una ruta preciosa per la vall del riu Llèmena, remuntant tot el seu recorregut des de Fontajau, on desemboca al Ter, fins a més amunt de Sant Aniol de Finestres, a la planta embotelladora de la famosa aigua de Sant Aniol. Es un recorregut de gran bellesa i de no gaire dificultat, doncs els desnivells són suaus. Es passa moltes estones a tocar del riu, amb una bellesa i tranquilitat que calma l'ànima i els planers de Sant Martí també tenen el seu encant, amb vistes sobre la Barroca i sobre la vall que es va tancant al final de tot.

RESUM
La ruta comença a Fontajau, creuant el parc de nova construcció vora el Ter. Fins a Sant Gregori es van seguint camins  i pistes forestals. A partir d'aquí ja ens posem per camins i caminets a vora del riu, d'una gran bellesa. Quan creuem la carretera de Sant Afra, deixem els senyals que indiquen la ruta oficial, que per cert despisten bastant i trenquem a mà dreta per fer una pujada que llavors ens condueix a l'interior del riu, atravessant-lo per una zona de pedres abans d'arribar a Llorà. Després de Llorà, també seguim el riu per zones molt maques, fins que ens desviem ja que el riu passa per uns forts engorjats.

A partir d'aquí ens enfilem al pla d Sant Joan, de gran bellesa a sota de la Barroca. Continuem remuntant suament la vall, fins a arribar a un corriolet que ens porta a Sant Marti de Llemana. Continuem per més pistes amb alguns trossos asfalats, que ens porten a Sant Esteve. A partir d'aquí es pot recular o continuar per la carretera. La ruta aquí descrita intenta seguir una mica més a munt, fins arribar a un lloc on creuem el riu per dins en una zona de pedres i enganxem la carretera principal per arribar a Sant Aniol en uns tres quilòmetres. La ruta continua per la pista sense asfaltar per passar al costat de la planta embotelladora i acabar en la capçalera de la vall.

CICLABILITAT
Tota la ruta transcorre per camins no asfaltats, a excepció d'uns tres quilòmetres fins arribar a Sant Aniol, que es passa per la carretera principal doncs per dins del riu els camins són per trekking exclusivament. Fins allà, es passa per pistes forestals, carrils bicis, alguna pista asfaltada i algun corriolet de mig de bosc. En general es ciclable al 100% a excepció un parell de punts on s'atravessa el riu. El pas s'ha de fer per damunt de pedres però és possible fer-ho sense mullar-se. No hi ha pujades de gran dificultat.

SENYALITZACIO
La ruta segueix una mica l'oficial que hi ha de la Vall del riu Llèmana, però està mal indicada i et pot fer perdre i no passa pels llocs més macos a prop del riu, sobretot a la part de Llorà.

Podeu contactar amb vicens.borrell@gmail.com per a més informació.
You can contact vicens.borrell@gmail.com for further information.

You can find the world cycling routes of the WCRVBB project clicking here to access.

You can click over this other project bike routes or search the tags in google.
- WCRVBB, for cyclotourist routes with saddlebags around the world.
- DCRVBB, for one day routes around Europe.
- KCRVBB, for one day routes with kids around Europe.
- COLVBB, for climbings of Tour de France, Vuelta a Espanya, Giro di Italia, ...
- BCNVBB, for one day routes around Barcelona.
- RBTTCASSA, for MTB routes around Cassa de la Selva (Girona).
- RBTTCAT, for MTB routes around Catalunya

Have a nice trip!

Information point

RBTTCAT-01-LA VALL DEL LLEMENA

RBTTCAT-01-LA VALL DEL LLEMENA Ruta que passa per dins de la Vall del Llemana.

• cescbc Mar 1, 2013

Ruta ben explicada i sense cap error en el track, que permet seguir fins a Sant Aniol, des de girona, passant per la Vall del Llémena, tot seguint el riu. Per tots els nivells, tot i que són forces quilòmetres des de Girona (anar i tornar).

• Mosteles Mar 4, 2013

Una ruta tranquil·la i molt fàcil de seguir, amb paisatges de gran bellesa. M'ha agradat el detall de l'explicació. La tornaré a fer, segur. Gràcies.

• Photo of sextante

sextante Nov 5, 2013

Vicens, una ruta muy bien descrita y con unas estupendas fotos. Me la he descargado para hacerla a pie. Alguna dificultad o detalle a destacar. Gracias y un saludo.

• Photo of Jmasó

Jmasó Feb 24, 2014

Fantàstica ruta que va bordejant el riu, la tornada l'he fet per la carretera ja que hi havia corriols amb molt de fanc.