March 26, 2021

March 2021

near Ripoll, Catalunya (España)

Ruta 100% ciclable (només trobareu 150m de pujada de llosa que potser no fareu, però caminant és menys d' 1').

Es comença amb una primera part fàcil i planera pel costat del riu Ter de pista bona fins a arribar a una part de ciment (km 11).

Aquí comença una pujada de 3km de ciment fins a l'Hostal de Llaers i el Castell de Llaers.

Un cop a dalt ens espera una part de pista molt bona i molt ràpida per dins un bosc molt espès per arribar a una pujada molt curta de llosa (potser l`única part que baixareu de la pista).

Després de 3km de baixada per pista i una pujada de 1km de ciment arribem a la crta de Vallfogona del Ripollès (només l'agafem 300m abans de tornar a agafar pista)

Ens espera una última pujada de 500m i tot pla i baixada fins a Ripoll.

• marc.carne Apr 14, 2021

Ruta assequible, amb pista, trams de ciment, enllaç per carretera (poquíssim trànsit) i baixades ràpides. Seguint el GPS però, no té pèrdua, tot i que en algún punt de la baixada el track i el meu GPS tenien traces diferents, sols cal seguir la pista principal i tornen a coincidir, la resta calcat.
    El tros de 150m de llosa és exigent, ja tenieu raó ja! Em sortia el cor per la boca!
    A la zona de les carboneres s'hi fan força tolls d'aigua.
    En el meu GPS m'han sortit 31Km, 800 , tot plegat en unes 2h. Just el què buscava per sortir de les rutes típiques i variar una mica.
    Gràcies per compartir!

• Joansarod May 26, 2021

Una ruta molt maca , sense dificultats.Vistes de l' entorn magnífiques