26 mi

Experts only

• Photo of R-TRACKS Costapubilla (nivell molt alt)

July 12, 2021

July 2021

Send to your GPS

Download trails from Wikiloc directly to your Garmin, Apple Watch or Suunto.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Send to your GPS Send to your GPS

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ruta d'alta muntanya on és imprescindible portar roba d'abric, aigua i menjar.

Els primers 13.5km són fàcils i combinarem algun tram curt d'asfalt, ciment i pistes fins arribar a 1700m tot passant per Campelles i per sota del Costapubilla pel cantó de Nevà i Planoles i on gaudirem d'unes vistes excel-lents del Puigmal i de l'alt Ripollès.

Al km 13.5 comença la part més dura i exigent per prats d'herba i corriols d'alta muntanya fins assolir el cim del Costapubilla alm km 18 (trobareu un parell o tres de trams on haurem de caminar).

Un cop al cim (2056m) ens espera una baixada espectacular de 5km per prats d'herba molt drets i un tram final de corriol fins al Santurari de Montgrony (km 22.5).

Un cop hem omplert bidons i hem carregat piles ens espera un tram amb amb tendència de baixada (amb alguna pujadeta emprenyadora) fins al Baell (km 32.6).

A la part final ens tocarà remuntar fins a Campelles per encarar la baixada final pel cantó de Sant Antoni (vigileu la baixada final de l'Ermita fins a Ribes de Freser, és un terreny tècnic i complicat); si algu ja en té prou, un cop al Baell o a Campelles pot agafar carretera fins a Ribes de Freser.