26 mi

Experts only

• Photo of R-TRACKS Costapubilla (nivell molt alt)

July 12, 2021

July 2021

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ruta d'alta muntanya on és imprescindible portar roba d'abric, aigua i menjar.

Els primers 13.5km són fàcils i combinarem algun tram curt d'asfalt, ciment i pistes fins arribar a 1700m tot passant per Campelles i per sota del Costapubilla pel cantó de Nevà i Planoles i on gaudirem d'unes vistes excel-lents del Puigmal i de l'alt Ripollès.

Al km 13.5 comença la part més dura i exigent per prats d'herba i corriols d'alta muntanya fins assolir el cim del Costapubilla alm km 18 (trobareu un parell o tres de trams on haurem de caminar).

Un cop al cim (2056m) ens espera una baixada espectacular de 5km per prats d'herba molt drets i un tram final de corriol fins al Santurari de Montgrony (km 22.5).

Un cop hem omplert bidons i hem carregat piles ens espera un tram amb amb tendència de baixada (amb alguna pujadeta emprenyadora) fins al Baell (km 32.6).

A la part final ens tocarà remuntar fins a Campelles per encarar la baixada final pel cantó de Sant Antoni (vigileu la baixada final de l'Ermita fins a Ribes de Freser, és un terreny tècnic i complicat); si algu ja en té prou, un cop al Baell o a Campelles pot agafar carretera fins a Ribes de Freser.