Uploaded July 17, 2017

Recorded July 2017

9.7

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

El Puigllançada és un pic arrodonit per totes bandes, de fàcil accés des del Coll de la Creueta, però no massa freqüentat ja que queda eclipsat per la Tossa d'Alp. Tot i així en btt és ciclable en teoria fins a dalt.

Per pujar-hi ho varem fer des de Ribes de Freser seguin el track de la Transpyr que puja cap a Campelles, Coll Roig, Coll del Remoló després es baixa una mica i torna a pujar cap al Coll de la Creueta, aquí deixem el track de la Transpyr i pugem cap al Puigllançada, les vistes des de dalt son impressionants i ens hi estem força estona. Baixem pel dret fins al Coll de Pal i cap a La Molina (la zona de dalt) aquí varem 'repostar' al bar de la piscina (l'únic lloc que varem trobar obert), tornem enllaçar amb el track de la Transpyr i cap a Alp per un corriol molt llarg divertit i totalment ciclable, un cop a baix anem cap a Puigcerdà a berenar i tornar en tren a Ribes.

S'ha d'arrossegar la bici a 3 llocs:
- Al Coll Roig uns 5 min.
- Per pujar al Coll del Remoló 15-20 min.
- Algunes de les ultimes rampes abans d'arribar al Puigllançada.

Atenció a la baixada del pic fins al Coll de Pal, tot hi ser ciclable és bastant dret.

El corriol de La Molina a Alp és d'aquells que no s'obliden, molt recomanable.

Important portar força aigua ja que fins a La Molina no hi ha fonts.