Time  7 hours

Uploaded January 14, 2014

Recorded January 2014

8.4

near Montseny, Catalunya (España)

Iniciem la sortida al camping les Piscines del poble del Montseny, agafant la pista que puja cap al Molar fins al Pla de la Calma.
Es un ascens progressiu i força constant fins arrivar sota el turó del Puig Drau, on hi veiem una estació amb unes antenes, i desde on es pot veure unes vistes perfectes del Matagalls, les Agudes i el Turó de l'Home.

Comencem a abançar pel Pla de la Calma més aviat de baixada direcció ja, al Tagamanent. Fins a trovar un camí que ens porta a la Casanova del Bellit, un indret molt bonic dins aquesta zona de pastures.
Continuem per el camí poc marcat que passa pel costat de la casa, fins que tornem a reempendre la pista principal.
Pocs metres més endavant trovem l'Alzina de l'Estany, i continuem baixant fins a deixar la pista altre vegada per agafar un corriol que ens deixa davant de la casa museu de Cal Agustí.
Seguim fins trovar El Bellver, on entomem el GR que ens porta fins al Tagamanent.
Si tenim ocassió, crec que hem de pujar a dalt tot agafant un corriol que va donant la volta al turó, a través de passeres de fusta i argila relliscosa, per veure les magnífiques vistes dels singles de Bertí, i fins i tot Montserrat un dia clar. Al igual que la construcció, ara en restauració al capdamunt de la rocalla que forma el turó.

Per començar el descens a Aiguafreda agafem el GR5 sense deixar-lo fins al poble mateix. Està força trencat per les lloses llises i relliscóses, el terreny argilós i les pedres que van forjant el camí, però es pot fer sobre la bicicleta la major part del recorregut, si més no baixant.

Un cop a Aiguafreda, comencem a puja direcció Collformic, passant per la masía El Pujol. Haig de dir que a l'entrada de la finca trovem unes tanques electrificades i uns passos perquè no passi el bestià, i uns quants senyals que ens adverteixen de PERILL BRAU, no acostar-se al brau més de 10 metres, prohibit circular amb vehícles a motor, prohibit passejar el gos, bé, una serie de senyalitçació que si t´ho penses be hauriem de fer marxa enrrera.
Pero be si seguim la pista amunt arrivem a la masía del Pujol, on aquí si que la pista ens queda tallada per el tancat del bestià, encara que per darrera la masia es pot reempendre i seguir pujant cap el Collet de Cerdanya situad a 1150 metres.
Bé amb tot això vull dir que si hem de passar per aquí el millor és demanar permís als amos de la casa del Pujol ja que atrevessem la finca ven be pel mitj.
Per darrera la casa surt un altre pista que ens puja igualment al Collet de Cerdanya, sense haver de passar pel tancat del bestià.

Un cop a Collformig comencem a baixar cap al Vilar de la Castanya tot enganxant el GR que ens portarar per una serie de indrets amb un molí, i torrents molt bonics, fins a la sortida, on hem començat la ruta.