Uploaded December 3, 2019

Recorded November 2019

6.8

near Ballestar, Valencia (España)

Aquesta sortida recorre un paratge no gaire habitual però d'una bellesa extraordinària i que mes a mes gaudiràs de la bicicleta de muntanya. Hi trobaràs pista i pujades, corriols o single track, com esta de moda ara, per acabar amb un paisatge que meravella gaudint de quasi una hora de baixada per corriols o single tracks quasi cicable al 100% depèn de la vostra habilitat tècnica. Ja us avanço que no cal ser un crack baixant.

Ens desplacem fins el pantà d'Ulldecona, tot i que rep el nom d'aquesta població esta molt a prop de La Sénia.
Teniu lloc per deixar els cotxes als dos costats de la pressa. La pista surt desprès de passar la pressa a ma dreta. Es una pista ample que comença a pujar suaument des l'inici i que es va mantenint durant els primers 10 km. A partir d'aquí endavant trobarem rampes mes fortes i la pista s'haurà convertint en un camí ample una mica mes malmès.

Aquestes rampes es mantindran fins el quilometre 16 aproximadament on trobarem primera raó per fer aquesta ruta. El pare Faig o el Faig del Retaule es un faig d'enorme tamany i espectaculars arrels. Podeu veure les fotos i apreciar la seva mida si hi compareu amb nosaltres.

Ara el recorregut encara continua pujant amb tanta força com les últimes rampes, es veritat que de tant en tant hi haurà un petit descans però no serà fins passat el quilometre 20 que estarem a la part mes alta del recorregut i tot serà me còmode d'afrontar.

Al voltant del quilometre 23 agafarem un corriol que te una forta pujada que ens ho demanarà tot el que tinguem i una vegada superat el primer tranco serà molt divertit de baixada sense complicacions fins sortir a la pista. Mes endavant tornarem a deixar la pista per agafar un corriol mes llarg i un pel mes complicat.

El desviament cap el segon corriol comença al quilometre 27 aproximadament. Es passa pel davant del refugi de Font Ferrera i es en aquest punt quan el perdem de vista que es converteix en corriol i de seguida arriba una pujada insalvable que s'ha de fer a peu, si o si, durant uns 5-10 minuts, després el corriol te algunes pujades que es poden fer amb un gran esforç i finalment una baixada mes lalrga que l'anterior, molt divertida i com l'anterior sense dificultats insalvables. Com tots els corriols acabem sortint a la pista.

No hem fet ni un quilometre i ja estem al davant d'un altre corriol. Veureu que el trac continua per la pista fins a Fredes i no agafa el corriol indicat amb el waypoint. La raó es que l'informació de la que disposava deien que aquest corriol te bastant mes tram a peu que l'anterior i poder no justificava fer-ho En el nostre cas que el temps era just varem decidir anar per la via ràpida.

Arribem a Fredes, un poblet petit quasi solitari amb quasi ningú pel carrer, moment molt proper a coneixer la principal raó per fer aquesta sortida. Estem a punt de descobrir el Portell de l'infern. La veritat es que no se a que es degut el seu nom.

De la part baixa de Fredes surt el camí cap el Portell. La part inicial son un parell de quilometres de pujada per un camí empedrat i bastant tècnic fins sortir al retol que anuncia el Portell. En aquest punt tenim al davant de 45 a 60 min de baixada segons les fotos que vulgueu fer i les vostres habilitats.
El entorn paisatgístic es preciós, l'experiència amb la bici es extraordinària, tot plegat un lloc per gaudir en conjunt de l'entorn i l'esport que mes ens agrada alhora.

La baixada es bastant es pot dividir en dues parts, una part fins el Portell i l'altre fins el final.
La primera part es bastant tècnica amb bastantes pedres i graons en un espai obert a l'inici per entrar a la zona del Portell envoltat per les roques de la muntanya. Superat, podríem dir circ de muntanyes rocoses, creuem el Portell per un pas estret i empedrat molt tècnic i al mateix temps engrescador que surt al bosc, un canvi de paisatge total que baixa per un terreny mes típic de bosc amb graons de pedres, de tant en tant, per trencar una monotonia si aixi es pot dir. Ja cap el final el terreny tornar a ser mes pedregos i una mica mes complicat de superar.

Tot i sembla un repte molt gran tota la baixada es pot considerar que quasi el 90% es cicable si s'acredita un nivell mig alt. Es clar que aquesta es la meva percepció, però ja us asseguro que no soc un talentós baixant i superant aquestes dificultats.
Quan sortiu de nou a la pista inicial haureu haureu fet 5km de descens al·lucinant i ja nomes us quedaran 2 o 3km fins el cotxe.

I la meva última recomanació e que podeu parar a dinar al restaurant Moli Abad que esta de tornada a La Sénia, des de el pantà son 5min de cotxe. Tenen un menú de 19€ amb menjar de molta qualitat, us el recomano.

Espero que gaudiu de la sortida i si teniu una mica de temps els vostres comentaris.

Salut i força pedals.

Segon corriol

Single track

Corriol descartado

Primer corriol

Single track
Tree

Pare Faig o Faig del retaule

Pare Faig o Faig del retaule. Enorme Faig amb unes espectaculars arrels.