January 2, 2016

January 2016

near Poblet, Catalunya (España)

Poblet - Castell de Milmanda - Riudabella - Vallclara - Coll del Bosc - Sender dels Troncs - Casa forestal de Castellfollit - Poblet.

Ruta circular des de Poblet pel vessant nord-oest de les Muntanyes de Prades.
Sortim escalfant plàcidament per una pista planera entre vinyes, que ens duu al Castell de Milmanda, on agafem un bonic sender que creua pel bosc, fins a l'ermita de la Mare de Déu dels Torrents. Una pista, tot seguint el barranc de Torrents, ens porta fins a Riudabella i després, de mas en mas, fins a Vallclara. Sense entrar-hi, seguim pel camí del Molí de Viern que corrioleja en passar per un bonic racó del barranc, unes grans roques ens faran rumiar com ho fem per passar la bicicleta per unes esquerdes. A partir d'aquí i fins al coll del Bosc (a tocar del Tossal de la Baltasana) la pista no para de pujar, hi ha algun punt "duret" (amb força pendent i pedregós), però en general ho fa de forma força progressiva. Un cop dalt, anem fins al coll del Dineral i, just passar-lo, agafem un sender que baixa fins a la casa forestal de Castellfollit. Aquest sender, anomenat col·loquialment "dels troncs" (no sé si pels graons fets amb troncs o pels troncs pintats), tot en baixada, té punts força tècnics on "trialeja"; el més hàbils no baixaran de la bicicleta. Arribats a la casa forestal, descens plàcid fins a Poblet per la carretereta de Castellfollit i per la T-700 en els últims dos quilòmetres.
Bonica ruta, passa per racons preciosos, combina pistes (en major part) i senders, he posat "Moderat" com a valoració global però cal vigilar en el sender "dels troncs", hi ha algun punt amb dificultat.

Temps en moviment: 3 h. 22 mins.
Castle

Sender "dels troncs"

• Photo of AlexEA

AlexEA Dec 29, 2016

La ruta és molt bonica. Passa per pistes i senders molt amens i divertits de fer amb la bici. Moltes gràcies per totes les explicacions. Hi ha un punt en que passa per una finca particular i també hi ha algunes marrades. És per això que l'he tornat a penjar aquí amb tot això corregit i amb alguns waypoints més per a que sigui més fàcil de seguir. Moltes gràcies per la ruta i per les indicacions.

Anton Noiser Dec 31, 2016

Gràcies a tu pel comentari. M'alegro molt que us hagi agradat!

• pisalfreno Jul 30, 2017

Una ruta molt maca!!!

Anton Noiser Aug 2, 2017

Gràcies pel comentari!

• Photo of xplorer212

xplorer212 Apr 6, 2018

Demà, si no plou l'anirem a provar! gràcies per l'aportació!

Anton Noiser Apr 6, 2018

Tant de bó tingueu bon temps i la gaudiu!

• Photo of xplorer212

xplorer212 Apr 7, 2018

Hem tingut un dia molt bo! L'hem fer tal cual la tens penjada, una passada!

Anton Noiser Apr 8, 2018

Què bé, heu fet just, avui plou arreu. Me n'alegro molt que us hagi agradat! Gràcies pel comentari!

• Photo of Ralralet

Ralralet Jun 23, 2020

Ruta molt bonica però entre el castell de milmanda i l’església de la Mare de deu del torrents el GR està tallat per l’amo de la finca que travessa amb Valles i Troncs. Es recomana ruta alternativa. El Tram de les escales del final es un pel complicat s’ha de baixar bastantes vegades de la bici i es molt picat. Recomano precaució però el bosc es una passada es molt bonic

• Francisco Mortes Jimenez May 31, 2021

Se a descambiar la ruta de Milmanda a hermita Dels torrentes,esta tallada i modificada per la Generalitat SA de continúa per Milmanda capa la Esquerra ,Camí que va per las vainas fins a la carretera TV7002 i despres capa la dieta per la carretera fins a la hermita,viceversa ,Camí que que sur davant del restaurante,sur a carretera i a munt per la mateisa fins a 300m, i capa la Esquerra per la pista fins a milmanda

Antón Noiser ,SA de modificar la ruta desde Milmanda a hermita Dels torrentes no es pop pasa,finca particular

• Francisco Mortes Jimenez May 31, 2021

Antón Noiser la ruta se a de modificar el tran de Milmanda a la hermita Dels torrents , pasa per una finca particular