Jordi 81

Uploaded October 28, 2013

Recorded October 2013

near Ripoll, Catalunya (España)

Part de la ruta Pirinexus (tram de Ripoll fins a la frontera del Coll d'Ares)

Comencem la ruta al parking de la Fundació Eudald Soler de Ripoll, aprofitant la ruta del ferro. Tot asfaltat fins arribar a St Joan de les Abadeses.
Allà deixarem la ruta del ferro per continuar amb la pirinexus, vorejem alguns camps i masies per pistes i corriols, és una zona de pujades i baixades constants amb algunes rampes curtes però molt inclinades (al travessar la riera s’ha de baixar de la bici). Aquest és el tram més complicat de la ruta ‘ciclo-turista’...
Més endavant sortim a la carretera i fem uns 2kms fins arribar a St Pau de Seguries, travessem el poble i al sortir de nou a carretera agafem ràpidament un desviament per pista que travessa una zona boscosa i també el camping.
Arribem a Camprodon, per la C-38 i ja no la deixarem fins el final (trobarem alguns vehicles, però no hi ha massa transit; a mitja pujada s’acaba el voral, però la carretera té una bona amplada). Comença la pujada constant. No hi ha cap rampa forta, però si que el pendent va incrementant. Passem pel poble de Molló i seguim vorejant muntanyes fins arribar al cim (1.513m), es fa una mica llarg perquè no hi zones planeres, tot és pujada i les cames ja porten 40kms a sobre. A dalt hi ha molt bones vistes, sobretot a la part francesa. Finalment retornem al punt inicial per la mateixa ruta.

Vaig seguir fidelment el track de la ruta oficial (pirinexus.com), en general és una ruta ben indicada, només el tram de camins i corriols entre St Joan i St Pau vaig dubtar una mica en alguna bifurcació; ja que molts indicadors i senyals estan posats en sentit de baixada, i si fas la ruta pujant a vegades costa una mica veure’ls.
Per a qui l’interessi els avituallaments: vaig veure fonts a St Joan, St Pau i Camprodon. També hi ha un restaurant al Coll d’Ares i una altre una mica abans.
He marcat dificultat moderada, però hi ha 2 punts complicats: rampes fortes al corriol d’abans de St Pau i els últims 15kms de pujada fins el Coll d’Ares que es fan bastant llargs.

El Garmin diu: 82,70kms Temps pedalant: 4h 40m

Camprodon

St Pau de Seguries

St Joan de les Abadeses

Coll d'Ares (1.513m)

• Photo of Alson

Alson Oct 28, 2013

una ruta amb molt bona informació, jo només he fet el tram fins a sant pau de seguries, i la veritat es que hi ha algun tram força tecnic, jo la vaig trobar una mica dura en especial alguns trams de sant joan a sant pau.

he fet aquesta ruta, pero només la part de ripoll a sant pau.