Moving time  36 minutes

Recorded March 2018

1.0
2.1

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Farem una ruta circular que es començarà en el Pi d’en Xandri, pasant pel Turó de la Torrefera; Coll de la Torrefera, Can Coll i per últim pel Forn Ibèric i es retornarà al Pi d’en Xandri.
Tree

Foto1: Pi d’en Xandri

El pi d'en Xandri és un pi pinyoner situat en el territori del parc rural de Torre Negra a Sant Cugat del Vallès amb més de 230 anys. L'arbre té una alçada de 23 metres, un perímetre de 3,20 metres de tronc i un gruix de soca de 3,60 metres. Es diu d'en Xandri perquè es troba en terres que antany van ser propietat d'un pagès anomenat Xandri. La ruta es començarà en aquest punt de partida.

Cruilla 1

N’hi ha dos camins: un és més ample que el altre, llavors haurem d’anar pel camí més ample ( per l’esquerra). Ens anem direcció -> Can Borrell

Cruilla 2

Veurem dos camins que es creuen, haurem d’agafar el de l’esquerra. Direcció-> La Torre Cendrera

Cruilla 3

En aquest tram el camí es separa en dos, haurem d’anar pel camí de la dreta.

Cruilla 4

En aquest tram veurem dos camins, agafarem el de la dreta.
Information

Cartell d ‘informació

Anirem en direcció Turó de la Torrefera con indica el cartell d’informació.

Cruilla 5

En aquest punt el camí es separa en dos, haurem d’agafar el camí de la dreta ja que el cartell indica que es va al Turó de la Torrefera.

Cruilla 6

Agafarem el camí de l’esquerra que fa pujada per arribar al Turó de la Torrefera.

Turó de la Torrefera

Quan haguem visto aquesta instal•lació,significa que estem en el Turó de la Torrefera. Per baixar, anirem a la dreta on veurem un únic camí que fa baixada i és rocós. UTM: 426300, 4590860 Distància lineal fins al Coll de la Torrefera: 3400m aprox. Graus del Turó al Coll de la Torrefera: 199º

Coll de la Torrefera

Quan veurem aquesta tanca, davant de nosaltres y haurà un camí estret que és el Coll de la Torrefera. No agafarem el camí del devant, sino que agafarem el camí ample de la dreta per anar a Can Borrell.
Bridge

Pont de can borrell

Pasarem aquest pont i anirem pel camí de l’esquerra que porta a Can Borrell.

Can Borrell

Can Borrell era una masia del municipi de Sant Cugat del Vallès. Per la seva situació a l'antic camí de Sant Cugat a Barcelona i lloc de pas cap a Sant Medir, la masia es va convertir en lloc obligat de parada, primer pels pagesos de la comarca que portaven els seus productes a la capital, i més tard pels excursionistes. Pel pas dels excursionistes va fer que es començara a servir esmorçars i begudes i ara a acabat con a un restaurant.

Cruilla 7

N’hi han dos camins: agafarem el de l’esquerra. Hem de veure el cartell y hem d’anar direcció-> Pantà de Can Borrell.

Cruilla 8

El camí es separa en dos: agafarem el de l’esquerra que fa baixada. Si ens fixem en el cartell posa Forn Ibèric que és on volem anar.

Cruilla 9

Quan es separa el camí en dos, Ena haurem de fixar que a l’esquerra, hi ha un petit riu amb unes tables de madera que haurem de creuar.

Forn iberic

El forn ibèric de Sant Cugat del Vallès és una construcció ben conservada situada a la serra de Collserola al costat de l'ermita de Sant Adjutori,va ésser reformada íntegrament l'any 2003. És de tipologia romana i conserva la cambra de foc quadrada i restes de la cambra de cocció. El forn es destinava per coure-hi peces d'obra i teules. Quan ja estiguem, simplement fem el mateix recurregut però al revés y quan arribem a Can Borrell, veurem un cartell on posa Pi d’en Xandri y haurem de seguir el camí ample que ens marca (en el cartell posa: Pi d'en Xandri , direcció cap a la dreta).