Technical difficulty   Difficult

Uploaded October 6, 2014

Recorded October 2014

8.3

near Rocabruna, Catalunya (España)

Ruta entre l'Alta Garrotxa i el Vallespir, creuant varies vegades la frontera.

La descripció a grans trets seria:

Des de Rocabruna anem a buscar la pista del Comanegre, pugem fins a l'oratori on agafem una pista oberta recentment fins a un collet, aquí corriol a peu fins al coll de Malrem, entrem al Vallespir i baixem per corriol en teoria ciclable (nosaltres a peu per la gran quantitat de fang) fins a una pista, baixem sense arribar a La Menera i remuntem per pista bona fins al coll de les Falgueres, tornem entrar a l'Alta Garrotxa.

El coll de les Falgueres es ampli, força cobert de vegetació on hi conflueixen varis corriols difícils de veure; anem a buscar el de les marques taronges (no agafeu el que hi ha 2 metres abans) és un corriol llarg fins al Pla de la Muga (on l'herba pot arribar a cobrir la bici) anem al mirador i al naixement de la Muga; reculem -tornem entrar al Vallespir- i anem a buscar una pista a l'esquerra (no agafeu el camí principal de la dreta), baixem sense arribar al poble de Serrallonga on remuntem cap a les torres, les ultimes rampes son molt dretes, anem a peu fins a la torre del mig i si teniu temps val la pena pujar a la de dalt que es el castell de Serrallonga.

Reculem una mica per la pista i agafem un corriol fins per sobre de la casa de les Estanoses, després pista fins a sobre La Menera on agafem un corriol fins a entrar al poble pel Carrer de Dalt, ara per pista bona fins després del Coral i agafem pista secundaria però ciclable fins al coll de Vernadell, entrem novament a l'Alta Garrotxa i baixem per corriol no ciclable fins a les mines de les Farreres i pista fins al final.

Descripció dels corriols:

-El corriol de coll de Malrem es majoritàriament a peu tant per una banda com per l'altre sobretot si hi ha fang, és 1 km en total.
-El corriol del coll de les Falgueres fins al Pla de la Muga es llarg i en suau pujada, 100% ciclable (si es tenen bones cames) i passa per racons de gran bellesa.
-Des de el pla de la Muga fins al naixement del riu, i després recular i anar fins a la pista francesa es corriol casi tot ciclable.
-Corriol que baixa a les Estanoses es curt, primer de pla i després amb molta pendent però tot ciclable
-El corriol abans d'arribar a La Menera, en el primer tram (2 min) a peu i la resta ciclable
-El corriol de baixada del coll de Vernadell fins a les mines de les Ferreres on hi ha la pista, no és ciclable, son 15 min. a peu amb molta pedra i bastant dret.

Llocs interessants:

-Coll de malrem, pas històric entre Beget i la Manera
-Mirador de la vall de la Muga, on hi ha un banc per seure
-Naixement de la Muga, tot hi que no hi ha aigua,hi ha una placa explicativa del recorregut del riu
-Torres de Cabrenç, la de baix esta tancada, a peu per anar a la del mig i a la de dalt que era el castell de Serrallonga on hi ha una taula d'orientació.
-Mines de les Farreres on s'extreia diferents minerals des de l'època romana fins a finals del segle passat, i encara es pot veure algunes de les seves boques, (no recomanable entrar-hi).

1900 mts. de desnivell acumulat total; ja que s´ha d'afegir la pujada al castell a peu,varem deixar el gps a la bici.

També es podria considerar ruta com a “molt difícil” per alguns, si no esteu acostumats a arrossegar la bici.

Si voleu gaudir plenament de tots els llocs per on passa la ruta incloent la pujada al castell, ja podeu dedicar-hi un dia complert.
  • Photo of Corriol marques taronja
  • Photo of Naixament de la muga
  • Photo of Mines de les Ferreres
  • Photo of Mirador
  • Photo of Torres de Cabrenç

• Photo of tasmi00

tasmi00 Oct 21, 2014

Sara ets molt valenta!!! https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/naixement-de-la-muga-i-torres-de-cabrenc-7956107/photo-4593182

• Photo of boscbosc

boscbosc Aug 30, 2015

Foto afegida el dia 15 d'Agost del 2015 https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/naixement-de-la-muga-i-torres-de-cabrenc-7956107#wp-7956113/photo-6423941

El dia 15 d'Agost de 2015 varem tornar a les Torres de Cabrenys, aquest cop des del Coll d'Ares cap a la Manera, d'aquí pujant fins casi al Coll de les Falgueres i d'aquí fins al Pla del Castell on varem deixar les bicis i varem pujar a peu fins a dalt. La tornada mes o menys pel mateix camí amb alguna petita variació.

• Photo of boscbosc

boscbosc Aug 30, 2015

Foto afegida el dia 15 d'Agost del 2015 https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/naixement-de-la-muga-i-torres-de-cabrenc-7956107#wp-7956113/photo-6423943