• Photo of MTB Myjava: Brestovec - Javorník - Nová Lhota

April 9, 2016

September 2010

near Javorník, South Moravian (Czech Republic)

Po niekoľkých týždňoch som sa vrátil na moravskú stranu myjavských kopaníc. Na tej našej "uhorskej" už mám všetko prejazdené :-)

Kraj pod Veľkou Javorinou je aj zo západnej strany úžasný. Úplne iný ako na východnej. Dorába sa tam aj víno (kúsok od Vrboviec, v druhej dedine za hranicou, sú krásne vinohrady - Blatnice pod Svatým Antonínkem). U mňa na druhej strane kopca hrozno dozrieva, ak je dobrý rok, koncom novembra. A vyrobiť by sa z neho dal možno tak ocot :-)

Išli sme v do dvojici s manželkou, takže som cieľavedome vyberal čo najasfaltovejšiu trasu. Z Javorníka sme nešli pôvodne plánovanou trasou cez Filipovské údolí, ale po okreskách na Novú Lhotu. Aj so zastávkami v krčmách (Javorník a Stará Myjava/priehrada sme tých 40 km pohodovým tempom urobili za 4 hodiny.

Prevýšenie je celkom slušné, našťastie najväčší stupák (z Novej Lhoty na hrebeň Karpatov) je po opustenej lesáckej ceste smerujúcej do okolia Starej Turej, ktorej povrch zodpovedá ceste prvej triedy. Pod hrebeňom nad Lhotou sa stavia nové lyžiarske stredisko. Zjazd do Starej Myjavy je parádny.